شناسهٔ خبر: 57916 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست ایجاد رشته فناوری توانبخشی/ماموریت ویژه برای علوم بهزیستی

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی از درخواست مجوز تاسیس رشته «فناوری توانبخشی» و واگذاری ماموریت ویژه سیاستگذاری «سلامت و رفاه اجتماعی» به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ گزارش اجرای بسته های تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به معاون وزیر بهداشت ارائه شد.

دکتر آرش میراب زاده - معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر، گفت: گزارش ارائه شده نشان داد که عملکرد دانشگاه علوم بهزیستی در اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش، موفق بوده است.

وی اظهار داشت: اهداف برنامه های آموزشی در سه مرحله کوتاه مدت (تا آخر سال جاری)، میان مدت (تا آخر شهریور ۹۸) و دراز مدت (تا آخر اسفند ۹۸) ، مشخص شده است.

میراب زاده افزود: در بسته «مرجعیت علمی»، ساختار اولیه مرکز مدیریت دانش و حمایت از سیاستگذاری در توانبخشی و مرورهای نظام مند تا دستیابی به دستورالعمل های بومی و ابزاری انجام می شود تا فناوری توانبخشی ارزیابی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی اظهار داشت: مقدمات تدوین بخشی از کتب مرجع در حوزه توانبخشی با اهداف میان و دراز مدت، تا آخر امسال انجام خواهد شد.

وی افزود: در راستای بسته «آموزش پاسخگو»، تدوین سند توانمندی فارغ التحصیلان در دو رشته گفتار درمانی و کاردرمانی انجام شده است و برای دو رشته فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی نیز در حال اجرا است.

میراب زاده درباره برنامه های آینده این دانشگاه گفت: از شورایعالی برنامه ریزی خواسته ایم که مجوز تاسیس رشته «فناوری توانبخشی» را به دانشگاه علوم بهزیستی بدهد که شورایعالی، پذیرش در این رشته را با ایجاد گرایش از رشته مهندسی پزشکی اعلام کرد که دانشگاه ما مجددا از شورایعالی خواسته تا چگونگی پذیرش را به دانشگاه علوم بهزیستی واگذار کند.

وی افزود: از کلان منطقه ۱۰ خواسته شده است تا ماموریت ویژه سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه «سلامت و رفاه اجتماعی» را به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بسپارند، چون تنها دانشگاهی است که با توجه به پتانسیل علمی و تحقیقاتی و توانمندی اعضای هیئت علمی که در گروه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم بهزیستی فعالیت دارند، می تواند این ماموریت را برعهده بگیرد.

نظر شما