شناسهٔ خبر: 57940 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران پنجمین کشور تولیدکننده مهندس در جهان است

رئیس انجمن مهندسی ایران با بیان اینکه کشور ایران پنجمین کشور تولیدکننده مهندس در جهان است، گفت: اعتبارسنجی و ارزشیابی حلقه مفقوده مراکز آموزشی بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا فرجی دانا صبح دیروز در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت علوم با موسسه ارزشیابی آموزش مهندسی ایران گفت: من در حال حاضر مسئولیت آموزش مهندسی ایران را دارم. کشور ایران پنجمین کشور تولیدکننده مهندس در جهان است.

وی ادامه داد: این توسعه کمی فرصت بسیار بزرگی برای کشور ماست تا از این تعداد فارغ التحصیلان مهندسی برای توسعه پایدار کشورمان استفاده کنیم.

رئیس انجمن مهندسی ایران ادامه داد: مراکز آموزشی متعددی شکل گرفتند ولی متاسفانه اعتبارسنجی و ارزشیابی در این مراکز مفقوده بود.

فرجی دانا تصریح کرد: حوزه مهندسی این آمادگی را دارد و انجمن آموزش مهندسی از این فعالیت پشتیبانی می کرده و کار اعتبار سنجی دوره مهندسی را در سطح ملی برعهده می گیرد.

وی ادامه داد:  انجمن آموزش مهندسی پشتیبان این فرآیند است و اقدامات خوبی شروع شده و اولین کارگاه آموزشی ارزشیابی در بهمن ماه تشکیل می شود.

به گزارش مهر، نخستین طرح اجرایی در سطح ملی، به منظور اعتبارسنجی آموزش‌های دانشگاهی کشور و در جهت تحقق برنامه‌های زیربنایی ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور، در قالب تفاهم‌نامه اعتبارسنجی برنامه‌های آموزش مهندسی توسط وزارت علوم و موسسه ارزشیابی آموزش مهندسی ایران منعقد شد.

این طرح در مرحله نخست در چند دانشگاه کشورانجام می‌شود و نتایج حاصله مبنای تصمیم درباره تداوم آن خواهد بود.

با امضای این تفاهم‌نامه همکاری از سوی مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حائری یزدی رئیس موسسه ارزشیابی آموزش مهندسی ایران، نخستین اقدام رسمی در سطح ملی برای اعتبارسنجی آموزش‌های دانشگاهی کشور آغاز شد.

نظر شما