شناسهٔ خبر: 57983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس فلسفه، روانشناسی و انسان شناسی برگزار می شود

کنفرانس بین المللی فلسفه، روانشناسی و انسان شناسی پس از کانت تحت عنوان «فلسفه: حالت تفکر، راه‌های بیان» در مسکو- روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کنفرانس بین المللی فلسفه، روانشناسی و انسان شناسی پس از کانت تحت عنوان «فلسفه: حالت تفکر، راه‌های بیان» در روز ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ در مسکو- روسیه برگزار می‌شود.

موضوعات کلی کنفرانس شامل فلسفه قرن هفدهم / هجدهم، قرن نوزدهم فلسفه، فلسفه قرن بیست و یکم، فلسفه اروپا و فلسفه علوم است. این کنفرانس رویکردهای متنوع به وضعیت معرفت شناختی در علوم انسانی را در دقرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم، مورد بحث قرار می‌دهد. امانوئل کانت شرایط دقیقی را برای پایه‌گذاری رشته‌ها به عنوان علوم تعیین کرد.

بر این اساس در قرن نوزدهم تعدادی از علوم ویژه تاسیس و نهادینه شدند. در این فرآیند، مشاهده و توصیف، جمع آوری داده‌ها و آزمایش نتایج از دیدگاه روش‌شناختی مورد بحث قرار گرفت و استانداردتر شد. در این میان روانشناسی و علوم انسانی (مانند انسان‌شناسی، زبان‌شناسی و غیره) چالش‌برانگیزتر بودند؛ زیرا این امر نیاز به تعریف مجدد تجربیات انسانی و روش‌های آنها دارد. توسعه علوم انسانی همچنین به بحث در مورد استقلال و تعامل آن با رشته‌های متمایز اشاره دارد که در آن فلسفه تمایل به از بین بردن موضوعات سنتی تحقیق خود دارد و در عین حال تحقیقات معرفت شناختی خود را تقویت می‌کند و سؤال در مورد اتحاد و تنوع روش‌ها را مطرح می‌کند.

بر اساس این توضیحات و موضوعات کنفرانس علاقمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این زمینه، در کنفرانس مشارکت نمایند.

آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ است.

چکیده آثار به آدرس ایمیل  n.moro@hse.ru ارسال شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://philevents.org/event/show/۶۶۷۷۴ مراجعه گردد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۰۰:۳۹محمد خرمگاه 0 0

    برگزاری چنین کنفرانسی نشان دهنده اهمیت این رشته ها و مفاهیم مرتبط در این ارتباط است، با توجه به حضور اساتید صاحب نظر در این وادی و کثرت علاقه مندان چه خوب است که نظیر این کنفرانس در کشور خودمان ایران نیز برگزار شود.  
                                

نظر شما