شناسهٔ خبر: 58059 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات پذیرش دانشجوی بدون کنکور در بهمن ۹۷ اعلام شد

جزئیات پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته‌های تحصیلی پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌ نور برای بهمن ماه ۱۳۹۷ اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جزئیات پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی در پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌ نور برای بهمن ماه ۱۳۹۷ برمبنای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی منتشر شد.

پیرو اطلاعیه ۱۳ دی ۹۷ و براساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش ۱۲ دی ۹۷، علاقمندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دارای  پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی در پردیس دانشگاه صنعتی شریف درکیش، مؤسسات غیرانتفاعی، مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند)، می توانند به دفترچه مراجعه کنند.

اعلام ظرفیت خالی مانده پذیرش مهرماه ۱۳۹۷

داوطلبان برای اطلاع از رشته‌ های تحصیلی و دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به جداول حاوی اطلاعات رشته‌محل های مؤسسات آموزشی و همچنین به لینک جستجوی رشته‌محل ها در اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزشی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک و در نظر گرفتن موارد اعلامی از ۲۹ دی تا ۱۰ بهمن ۹۷ به سایت یا مستقیم به مؤسسات، مراکز و واحدهای آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

براساس مصوبه اعلام شده فقط ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه ۱۳۹۷ امکان پذیرش دانشجو دارند و این کد رشته محل ها، شامل فقط این گونه رشته محل هاست و شامل سایر رشته محل های دوره های روزانه و شبانه و کدمحل های سایر دوره ها که پذیرش آنها صرفاً سوابق تحصیلی است و ظرفیت آنها تکمیل شده را دربر نمی گیرد.

انتشار دفترچه رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه ۱۳۹۸ در ۱۷ بهمن ۹۷

مجموعه کل رشته محل های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه ۱۳۹۸ و شرایط ضوابط آنها در ۱۷ بهمن ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

کلیه متقاضیان باید دارای دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده و یا دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) با تاریخ اخذ حداکثر ۳۰ بهمن ۹۷ باشند.

کلیه داوطلبان باید در زمان اعلام شده مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال کنند و یا تحویل دهند.

اعلام شرایط ثبت نام داوطلبان پذیرش بدون کنکور برای پذیرش در بهمن ۹۷

پس از بررسی مدارک درصورت داشتن شرایط از داوطلب برای تکمیل فرم تعهد (برای جلوگیری از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل و یا چند موسسه) دعوت بعمل خواهد آمد که در این مرحله لازم است، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال (۲۲ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام کنند.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مراکز/واحدهای آموزشی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

کلیه متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (اعلام قبولی شهریورماه، مرحله تکمیل ظرفیت و یا اعلام قبولی نیمه‌متمرکز) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحدهای آموزشی ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در مراحل قبلی لغو خواهد شد.

پاسخگویی به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذیرش آنها بر عهده دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی ذیربط خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و یا مکاتبه در این خصوص با این سازمان خودداری کنند.

مدارک مورد نیاز داوطلبان پذیرش بدون کنکور برای پذیرش در بهمن ۹۷

۱- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.

۲- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

۳- اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.

۴- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی هستند.

۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ کپی از صفحات آن.

۶- اصل کارت ملی و ۲ برگ کپی از آن.

۷- شش قطعه عکس ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.

۸- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.

کلیه پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست کنند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.

کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مرکز/واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

نظر شما