شناسهٔ خبر: 58088 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه قلم آمریکا به خبرنگار واشنگتن پست رسید

باب وودوارد نویسنده و خبرنگار روزنامه واشنگتن پست توانست یکی از جوایز معتبر ادبی در این کشور را به خاطر نوشتن کتاب‌ها و گزارش‌های جنجالی علیه سیاستمداران آمریکایی کسب کند.

جایزه قلم آمریکا به خبرنگار واشنگتن پست رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛‌ باب وودوارد نویسنده، خبرنگار و گزارشگر مشهور آمریکایی توانست جایزه خدمات ادبی قلم آمریکا را دریافت کند. وودوارد سال‌ها در روزنامه واشنگتن پست کار کرده است و گزارش‌های جنجالی و افشاگرانه‌اش علیه سیاستمداران آمریکایی شهرت جهانی دارد.
 
کتاب ترس:ترامپ در کاخ سفید نوشته باب وودوارد یکی از بهترین کتاب‌های سیاسی سال ۲۰۱۸ شناخته شد. وی در این کتاب به شدت به سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده است. این کتاب از زمان انتشارش تا کنون نزدیک به دو میلیون نسخه فروش داشته است.
 
سوزان نوزل مدیر اجرایی جایزه قلم آمریکا در اظهارنظری درباره این تصمیم جایزه قلم گفت: وودوارد استاندارد جدید و با کیفیتی در داستان و گزارش نویسی از رویدادها و پیگیری موضوعات سیاسی ایجاد کرده است. او در طول یک دهه گذشته یکی از عوامل اصلی تقویت دموکراسی در آمریکا بوده است.
 
جایزه قلم آمریکا در ادامه بیانیه خود درباره وودوارد اینگونه آورده است: وودوارد نقش کلیدی در روشن کردن قضیه دخالت کاخ سفید در رسوایی واترگیت در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون ایفا کرد. او در روزنامه واشنگتن پست بارها با گزارش‌ها و کتاب‌های خود درباره این رسوایی قلم زد. وی همچنین در جریان آشکار کردن اقدامات روسای جمهور دیگر نیز نقش اساسی ایفا کرد.
 
سال گذشته استیون کینگ نویسنده داستان‌های ژانر وحشت توانست جایزه خدمات ادبی قلم آمریکا را دریافت کند. نویسندگان مشهور دیگری مثل مارگارت اتوود، تونی موریسون و جی.کی. رولینگ نیز در سال‌های گذشته این جایزه را کسب کردند.
 
جایزه قلم آمریکا اعلام کرده است در ماه‌های آینده اسام دو تن از نویسندگان دیگر را برای جوایز دیگر خود اعلام خواهد کرد.

نظر شما