شناسهٔ خبر: 58120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط سنی استخدام در دستگاه‌های اجرایی/ ثبت نام بیش از هزار نفر در اولین ساعات

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی از ثبت نام بیش از هزار نفر در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزارنفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند گفت: مهلت ثبت‌نام تا ۹ بهمن است و تمدید نخواهد شد.

سید عزیز آشنا در نشست خبری تشریح جزئیات ششمین آزمون استخدامی که صبح امروز -یکشنبه ۳۰ دی- برگزار شد، اعلام کرد: ۴۴۶۴ نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند که از طریق آزمون کتبی و مصاحبه استخدام خواهند شد.

به گفته این مسئول، در این آزمون دو دفترچه سوال به داوطلبان داده می‌شود که یکی اختصاصی و دیگری عمومی است. در دفترچه راهنما که در سامانه آزمون موجود است به تفکیک شغل دروس لازم برای هر شغل مشخص شده است.

آشنا ادامه داد: در این آزمون پذیرش با مدرک دیپلم هم داریم که برای مدرک دیپلم حداقل سنی ۲۰ و حداکثر ۲۵ است. برای مدرک کاردانی حداکثر سن ۳۰، مقطع کارشناسی حداکثر سن۳۵ و کارشناسی ارشد حداکثر ۴۰ و دکتری ۴۵ سال است. البته در دفترچه راهنما تبصره‌هایی هم وجود دارد مانند دوران خدمت که به سن اضافه می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: سوالات آزمون تستی است و ضریب یک دارد. هر پاسخ غلط ۱/۳ نمره منفی دارد. ضریب دفترچه عمومی ۴۰ درصد و ضریب دفترچه اختصاصی ۶۰ درصد است. در پذیرش نهایی ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه تاثیرگذار است.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه از ۱۳ اسفند ماه روی پروفایل داوطلبان قرار میگیرد، گفت: داوطلبان در تاریخ ۱۳ اسفندماه می‌توانند اطلاعات خود را روی کارت چک کنند و آن را پرینت بگیرند. روی کارت هم حوزه امتحانی داوطلبان مشخص می‌شود. ما در این آزمون پذیرش بومی نداریم یعنی بومی بودن امتیازی محسوب نمی‌شود. ویرایش اطلاعات نیز تا پایان مهلت ثبت‌نام یعنی ۹ بهمن ماه امکان‌پذیر است.

توضیحاتی درباره پذیرش در مرحله چند برابر ظرفیت و سهمیه ایثارگران

آشنا درباره پذیرش افراد با چندبرابر ظرفیت گفت: در پذیرش، افرادی که با چند برابر ظرفیت قبول می‌شوند و برای مصاحبه دعوت‌ میشوند فرض بر این است که در هر شغلی کسی که ۵۰ درصد بالاترین امتیاز مکتسبه را کسب کرده باشد برای مرحله چندبرابر ظرفیت انتخاب می‌شود. تاریخ‌های مصاحبه از طریق پروفایل، سایت و اطلاع‌رسانی‌های عمومی که انجام می‌دهیم به اطلاع خواهد رسید.

وی افزود: مرکز مجری آزمون فقط مجری آزمون است یعنی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی که این آزمون را برگزار می‌کند فقط برگزار کننده است و همه‌ قوانین و ضوابط از طریق سازمان اداری استخدامی و مراجع قانونی تعیین می‌شوند و به مرکز مجری آزمون ابلاغ می‌شوند. مرکز مجری آزمون هیچ اعمال نظری نمی‌تواند انجام دهد. ۲۰ دستگاه اجرایی در این آزمون کار استخدامی خود را انجام می‌دهند که اسامی آن‌ها در سایت اعلام شده است.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان این که برای ایثارگران دو سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در نظر گرفته شده، ادامه داد: سهمیه ۲۵ درصد متعلق به جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر است و همینطور خواهر و برادر شاهد است. ایثارگران سهمیه ۵ درصدی شامل رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه، همسر و فرزندان رزمندگان حداقل شش ماه حضور در جبهه و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت است.

وی افزود: سامانه آزمون به سامانه ایثارگری بنیاد شهید متصل است بنابراین افراد ایثارگر وقتی کد ملی خود را وارد می‌کنند و سهمیه ایثارگری را انتخاب می‌کنند همان لحظه سامانه چک می‌کند و تایید می‌کند. اگر به هر دلیلی ایثارگری رد شد و کد ملی او در سامانه ایثارگری موجود نبود باید فعلا با سهمیه آزاد ثبت‌نام کند و بعد از آن داوطلب، به بنیاد شهید مراجعه کرده و پیگیری کند که چرا کد او موجود نیست. اگر مشکل رفع شد می‌تواند به سایت آزمون مراجعه کند و پروفایل خود را ویرایش کند و سهمیه را تغییر دهد.

هزینه‌های ثبت نام و شرکت در آزمون

آشنا افزود: نکته ای که در خصوص ویرایش اطلاعات وجود دارد این است که هنگامی که کسی می‌خواد اطلاعاتش را ویرایش کند باید حتما در انتها گزینه ثبت را انتخاب کند وگرنه ویرایش تاثیر داده نخواهد شد. هنگام ثبت‌نام اولیه ابتدا پرداخت به بانک انجام میگیرد که هزینه ثبت‌نام در آزمون ۳۶ هزارتومان است همچنین ۵۰۰ تومان هم برای هزینه پیامک‌هایی که ارسال می‌شود دریافت می‌شود که مجموعا هزینه ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می شود.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی همچنین متذکر شد: هنگامی که ثبت‌نام کردند یک کد دریافت می‌کنند که برای پرداخت مالی و شروع ثبت‌نام است. اگر احیانا کسی این کد خود را فراموش کرد در سایت یک گزینه فراموشی کد رهگیری وجود دارد که می‌تواند روی آن کلیک کرده و کد برایش پیامک شود.

وی ادامه داد: داوطلبان هنگام ثبت‌نام حتما باید یک شماره تلفن در دسترس در سامانه وارد کنند چراکه اطلاع‌رسانی‌ها با پیامک انجام خواهد شد. همچنین افراد پس از پایان ثبت‌نام یک کد رهگیری دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند وارد پروفایل شوند. باز هم اگر کسی کد رهگیری را فراموش کرد می‌تواند در سامانه با انتخاب گزینه فراموشی کد رهگیری، کد خود را دریافت کند.

آشنا در ادامه با اشاره به این که پیشنهاد ما به داوطلبان این است که با آرامش مطالعه و در آزمون شرکت کنند، گفت:به اطلاعاتی که در فضای مجازی و سایت‌هایی که ارتباطی به آزمون ندارند توجه‌ نکنید. ما به عنوان مجری آزمون اعلام می‌کنیم که هیچ یک از سایت‌هایی که مدعی ارائه سوالات برای آزمون هستند مورد تایید نیستند و همان دروس دانشگاهی و دبیرستانی برای اطلاعات افراد کافی است.

هر نفر تنها یک دفترچه

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان این که امکان شرکت در یک شغل و نه در یک دستگاه اجرایی وجود دارد، گفت: چون دفترچه سوالات اختصاصی برای هر نفر یک دفترچه با تعداد ثابتی سوال است بنابراین یک داوطلب به دلیل محدودیت زمان نمی‌تواند چندین دفترچه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه تحصیلات داوطلبان آخرین مدرک دریافتی ملاک است، گفت: اگر برای شغلی مدرک کارشناسی لازم است و فرد کارشناسی ارشد دارد و ثبت‌نام کند ایرادی ندارد ولی استخدامش با مدرک کارشناسی‌اش خواهد بود. کد رشته ها در دفترچه آمده؛ برای برخی شغل‌ها مثل بانکداری آمده بانکدار یک بانکدار دو و بانکدار سه؛ طبیعتا این شغل‌ها متفاوت است و از دروس می‌توانید متوجه شوید که فرد برای چه شغلی در حال استخدام است.

وی افزود: طبیعتا کسی که دروس حسابداری برای وی ذکر شده به عنوان تحویلدار قرار است استخدام شود، اما کسی که دروس مهندسی برایش ذکر شده قرار است در بخش کارشناسی مهندسی بانک استخدام شود اما چون همه‌ این عنوان‌ها بانکدار است ما بانکدار یک و بانکدار دو ذکر کردیم.

زمان اعلام نتایج

وی ادامه داد: اعلام کلید سوالات نداریم اما هر داوطلب می‌تواند کارنامه خود را در پروفایل مشاهده کند. نتیجه سوالات کتبی را سعی می‌کنیم در اسرع وقت بعد از برگزاری آزمون اعلام کنیم اما فرآیند دعوت افراد چند برابر ظرفیت به مصاحبه، انجام مصاحبه و نتایج آن‌ها و آمار گرفتن پروسه‌ای زمان‌بر است.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی گفت: نتایج مصاحبه‌ها به سامانه آزمون باز می‌گردد. در سامانه با اعمال ۷۰ درصد نمره کتبی و سی درصد نمره مصاحبه این‌ها را بررسی می‌کنند و مشخص می‌شود چه افرادی قبول شده‌اند.

آشنا با بیان این که چک کردن مدارک بعد از قبول شدن افراد است گفت: اگر کسی اطلاعاتی که داده غلط باشد در مرحله نهایی حذف می‌شود و فرد دیگری جایگزین می‌شود. مشکلی که در آزمون‌های قبلی ایجاد شده بود این بوده که برخی عکس اشتباه آپلود می‌کنند و چون نمی‌توان تطابق داد از آزمون محروم می‌شوند. حتما داوطلبان هنگام بارگذاری مدارک دقت کنند.

آشنا در پایان با اشاره به این که اگر کسی تمایلی نداشته باشد از سهمیه ایثارگری استفاده کند می‌تواند به صورت آزاد در آزمون شرکت کند، گفت: خواهشم از داوطلبان این است که حتما دفترچه را مطالعه کنند. ما در سایت یک سامانه‌ای پیش‌بینی کردیم که با توجه به تحصیلات، جنسیت و سهمیه به داوطلبان اعلام می‌کند که برای چه مشاغلی می‌توانند آزمون دهند.

وی اظهار کرد:پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از ثبت‌نام دو صفحه‌ آخری که مربوط به پیش‌ثبت‌نام است را دستی وارد کنند و برای ثبت‌نام اصلی از روی آن‌ها اطلاعات را وارد کنند. فایل هایی هم که قرار است بارگذاری کنند از قبل آماده کنند و تصاویر با کیفیت بارگذاری کنند.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی افزود: افراد با توجه به شهرستان محل آزمون که لزوما نیاز نیست محل سکونتشان باشد انتخاب کنند. در همه شهرها آزمون برگزار نمی‌شود و با توجه به تعداد متقاضیان و وضعیت جغرافیای منطقه نزدیکترین شهرها برای آزمون معرفی می‌شود.

آشنا در پایان گفت:جهاد دانشگاهی در برگزاری آزمون سوابق زیادی دارد و اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیاز به برگزاری آزمون چه به صورت قلم‌کاغذی و چه به صورت الکترونیکی داشته باشند مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آمادگی دارد این خدمات را ارائه دهد.

نظر شما