شناسهٔ خبر: 58185 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو کتاب برای فهم معنای زندگی برای کودکان

کتاب باغ قاصدک کتابی است شاعرانه و مصّور درباره ی نیروی آرزوها. قصه ای زیبا و سحرآمیز برای خیال پردازی و آرزو کردن. نقطه قوت کتاب تصویرگری زیبای آن است که حس شاعرانگی و در عین حال گم شدن در دنیای تکنولوژی را به خوبی القا می کند.

به گزارش فرهنگ امروز کتاب باغ قاصدک و زیر آسمان بزرگ از سوی انتشارات علمی و فرهنگی برای گروه سنی کودک منتشر شده است.

باغ قاصدک ها به قلم نوئلا بلانکو نویسنده آرژانتینی است. او فلسفه و ادبیات را در دانشگاه بوینس آیرس و آموزش موسیقی در کنسرواتوار ملی موسیقی مطالعه کرد. نوئلیا با پرسش های فلسفی از زمانی که یک کودک کوچک بود، از طریق ادبیات کودکان و موسیقی سنتی کلید رمزنگاری جهان را کشف کرد. او در سراسر آمریکای لاتین و اروپا به عنوان راوی، نویسنده سفر و معلم موسیقی محلی برای کودکان سفر کرد. کتاب باغ قاصدک ها کتابی است در خصوص فراموش شدن آرزوها در دنیای تکنولوژی. در دره آسیاب های بادی مردان، زنان و کودکان مثل هر جای دیگری زندگی می کردند تا این که یک روز سر و کله ماشین های پیشرفته پیدا شد. فقط کافی بود مردم دره آسیاب های بادی یک دکمه را فشار دهند تا در یک دنیای عالی زندگی کنند؛ عالی امّا کسل کننده. این باعث شد که مردم دره آسیاب های بادی دیگر کار نکنند. همه به جز آنا که دنیای همه را تغییر می دهد. این کتاب کتابی است شاعرانه و مصّور درباره ی نیروی آرزوها. قصه ای زیبا و سحرآمیز برای خیال پردازی و آرزو کردن. نقطه قوت کتاب تصویرگری زیبای آن است که حس شاعرانگی و در عین حال گم شدن در دنیای تکنولوژی را به خوبی القا می کند.

مشخصات کتاب:

باغ قاصدک ها

نویسنده: نوئلا بلانکو

تصویرگر: والریا دکامپو

مترجم: مهدیه متقی

ناشر: کتاب های پرنده آبی (انتشارات علمی و فرهنگی)

گروه سنی: ب

قیمت: ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

زیر آسمان بزرگ کتابی است در جستجوی معنای زندگی و به کودکان می آوزد که زندگی مسیری است که طی می کنند. این کتاب داستان پسری است که به خواسته‌ی پدربزرگش سفری را زیر آسمان بزرگ آغاز می‌کند تا راز زندگی را دریابد و وارث ثروت پدربزرگ شود. پسر جوان برای یافتن "راز زندگی" به راه می‌افتد و در مسیرش از "درخت"، "لاک‌پشت"، "دریا"، "ویولن"، "نردبان" و ... می‌پرسد که چطور می‌تواند "راز زندگی" را پیدا کند. هریک از آنها در پاسخ پسر حقیقتی از زندگی خودشان را برای او بازگو می‌کنند. اما پسر در نهایت موفق نمی‌شود با کمک این پاسخ‌ها جای "راز زندگی" را پیدا کند...

.

مشخصات کتاب:

زیر آسمان بزرگ

نویسنده و تصویرگر: تری ور رومین

مترجم: مجید عمیق

ناشر: انتشارات علمی و فرهنگی

گروه سنی: سال‌های اول دبستان

قیمت: ۸ هزار تومان

این کتاب به چاپ سی و دوم رسیده   است.

نظر شما