شناسهٔ خبر: 58191 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سرچشمه‌های خود» چارلز تیلور ترجمه می‌شود

کتاب «سرچشمه‌های خود» چارلز تیلور به همت علی رضا پاک نژاد ترجمه می‌شود.

«سرچشمه‌های خود» چارلز تیلور ترجمه می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب Sources of the Self با عنوان فارسی «سرچشمه‌های خود» از سوی انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده است.

این کتاب به همت علی رضا پاک نژاد قرار است به زبان فارسی ترجمه شود و پیش بینی می‌شود که ترجمه آن تا سال آتی به پایان برسد. تیلور در این اثر به سرچشمه‌های شکل گیری هویت مدرن غرب می‌پردازد. او سیر تحول درک فلسفه غرب از مقوله اخلاق و امر خیر  را بررسی می‌کند و شکل گیری هویت مدرن غربی را بر مبنای امور اخلاقی/ معنوی مورد بازبینی قرار می‌دهد.

چارلز تیلور فیلسوف سیاسی، اجتماعی و تاریخی، اهل مونترآل کانادا است. وی از جمله شارحین هگل و منتقد مدرنیته است و برخی او را در جرگهه اجتماع‌گرایان قرار داده‌اند. رورتی او را در میان مهم‌ترین دوجین فیلسوفانی که اکنون می‌نویسند می‌دانست.
 
تیلور استاد فلسفه دانشگاه مک‌گیل کانادا است و در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۹ کتاب‌های «هگل» و «منابع خودشناسی» را نوشته‌است. او کاتولیک است و اعتقاد دارد بدون وجود خدا زندگی معنایی ندارد. وی در سال ۲۰۰۷ برندهه جایزهه ۱٫۵ میلیون دلاری تمپلتون برای تحقیق و پیرامون واقعیت‌های معنوی و تقریب میان ادیان و در سال ۲۰۰۸ برندهه جایزهه سالانهه بنیاد کیوتو برای تلاش در زمینهه فلسفه و هنر شد. یکی از مهم‌ترین آثار وی کتاب عصری سکولار است که برنده جوایز متعدد بخصوص نهادهای کلیسایی در غرب شد. برخی آثار تیلور به زبان فارسی ترجمه شده‌است.

نظر شما