شناسهٔ خبر: 58246 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنده جایزه گلشیری از «نخ قرمز به جای لب‌هایش» رونمایی می‌کند

«نخ قرمز به جای لب‌هایش» نخستین کتاب زهرا نوری در نشستی با حضور سارا سالار نویسنده کتاب «احتمالا گم شده‌ام» و برگزیده جایزه هوشنگ گلشیری، در شهر کتاب اصفهان رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹

برنده جایزه گلشیری از «نخ قرمز به جای لب‌هایش» رونمایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان به نقل از روابط عمومی شهر کتاب اصفهان، «نخ قرمز به جای لب‌هایش» نخستین اثر داستانی زهرا نوری نویسنده مهاجر افغانستانی است و محوریت داستان‌های آن را حسرت و آرزوهای تحقق نیافته زنانه تشکیل می‌دهد.

نویسنده در هر داستان تلاش می‌کند بخشی از دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را به عنوان یک بانوی افغانی‌الاصل بیان کند و گاه در میان این تحقق‌نیافتن‌ها و نرسیدن‌ها با رگه‌هایی از حسرت نیز مواجه می‌شویم.

نوری در این مجموعه و در خلال روایات داستانی خود فرهنگ زنان و مردان افغانستان را نیز شرح می‌دهد و سنت‌ها، لباس‌ها و نوع پوشش زنان افغان نیز در میان روایت‌ها معرفی می‌شود.

مجموعه داستان «نخ قرمز به جای لب‌هایش» در سال 1397 در 500 نسخه به قیمت 11 هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار کتاب شد.

نشست رونمایی از این کتاب روز چهارشنبه 10 بهمن ماه از ساعت 15 تا 17 در شهرکتاب اصفهان واقع در خیابان اردیبهشت نبش کوچه ششم برگزار می‌شود.

نظر شما