شناسهٔ خبر: 58336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

به پیشرفت آموزش عالی و علمی نمره ۲۰ می دهم

وزیر علوم با تاکید براینکه پیشرفت ایران در حوزه آموزش عالی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: به پیشرفت آموزش عالی در ایران نمره ۲۰ می دهم.

به پیشرفت آموزش عالی و علمی نمره ۲۰ می دهم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی گفت: جایگاه فعلی ما در حوزه آموزش عالی و علوم و تحقیقات، قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، تعداد دانشگاهها، تعداد دانشجویان و نیز میزان حضور افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی در جامعه، بسیار کم بود، ادامه داد: هم اکنون شاهد جمعیت بالای دانشجو در کشور هستیم و از حیث تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حرفی برای گفتن داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هم اکنون در بسیاری از بخش های کارشناسی کشور، از ظرفیتها و پتانسیل های بخش دانشگاهی و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی بهره گرفته می شود، گفت: دستاوردهای بخش آموزش عالی کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی و فارغ التحصیل دانشگاهی، در حوزه تحقیقات و حضور در عرصه های بین المللی و نیز بکارگیری دانش روز در کشور، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و فاصله پیشرفتمان در مقایسه با آن زمان خیلی زیاد است.

غلامی در مورد امتیازی که می توان به پیشرفتها و دستاوردهای بخش آموزش عالی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی داد، نیز گفت: به پیشرفتمان در حوزه تربیت نیروی انسانی دانشگاهی نمره ۲۰ می دهم. در همین حال نمره ما در زمینه تحقیقات و حضور در عرصه های علم جهانی نیز ۲۰ است. تنها در بخش انتقال دانش و فناوری به سطح جامعه و کاربردی کردن آن، نمره و امتیازمان پایین تر از ۲۰ است.

نظر شما