شناسهٔ خبر: 58401 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ساماندهی آموزش عالی از سال ۹۸

وزیر علوم از اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از سال ۹۸ خبر داد و گفت: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است.

اجرای ساماندهی آموزش عالی از سال ۹۸

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی درباره توقف فعالیت برخی از واحدهای آموزشی گفت: توقف فعالیت مربوط به مجموع واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی می شود.

وی ادامه داد: فعالیت تعدادی از واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی به دلیل کاهش دانشجو و تعدادی هم به دلیل تغییر سیاست ها به ویژه در واحدهای علمی کاربردی های وابسته به دستگاه های دولتی، متوقف شد.

وزیر علوم گفت: در بودجه ۹۸ سازمان برنامه و بودجه به منظور کنترل هزینه های بخش آموزش و تحقیقات، جمله ای آورده شده بود که براساس آن سال آینده مراکز جدید آموزش عالی ایجاد نشود. اما در نهایت چون این موضوع در اختیار شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم است، بود و نبودش به لحاظ اجرایی خیلی تاثیر نداشته و به لحاظ یک نگاه برنامه ای به آن توجه شده و این مورد حذف شده است.

وی با اشاره به حذف بند ادغام واحدهای دانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ نیز به مهر گفت: بحث ادغام و تجمیع، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاکید برنامه ششم بوده، ربطی به لایحه بودجه سال ۹۸ ندارد.

غلامی افزود: قبلا هم اعلام کردم، برنامه ساماندهی آموزش عالی آماده اجرا است و بعد از گذراندن فرایند مربوطه در  سال ۹۸ اجرایی می شود.

وی افزود: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است که با حفظ آن مراکز، کیفی سازی لازم صورت گیرد.

نظر شما