شناسهٔ خبر: 58451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: تحولات سریع علم بازنگری در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است

وزیر علوم گفت: تحولات سریع در حوزه‌های مختلف علم و فناوری که حاصل پیشرفت‌های اعجاب انگیز در فناوری اطلاعات است؛ بازنگری سریع و دقیق در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است.

تحولات سریع علم بازنگری در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۱۱۵ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: در برخی سیاست‌گذاری‌ها به شرایط توجه نمی‌شود و در برخی موارد هم تغییر شرایط سیاست‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

وی افزود: در آمایش آموزش عالی و تنظیم دانشگاه‌ها باید نگاه به جلو داشته باشیم یعنی دانشگاه‌ها باید با توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری کار کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای بررسی نقش سیاست‌ها در اشتغال دانش‌آموختگان باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان و شرایط بازار اشتغال هم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به‌روز نبودن تجهیزات موجود در برخی صنایع، عملاً آموزش و ارتباط صنعت و دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی باید وارد میدان اشتغال دانش‌آموختگان شود که تا کنون خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: تحولات سریع در حوزه‌های مختلف علم و فناوری که حاصل پیشرفت‌های اعجاب انگیز در فناوری اطلاعات است؛ بازنگری سریع و دقیق در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است.

نظر شما