شناسهٔ خبر: 58481 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نامه به کودکی که هرگز زاده نشد»چاپ ششمی شد/رستاخیز در بازار نشر

ترجمه رمان «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نوشته اوریانا فالاچی توسط نشر نگاه به چاپ ششم رسید.

«نامه به کودکی که هرگز زاده نشد»چاپ ششمی شد/رستاخیز در بازار نشر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  انتشارات نگاه به‌تازگی دو اثر خود را در حوزه ادبیات جهان چاپ و تجدیدچاپ کرده است. یکی از این آثار با چاپ اول و دیگری با چاپ ششم وارد بازار نشر شده‌اند.

رمان «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نوشته اوریانا فالاچی با ترجمه زویا گوهرین به‌تازگی توسط این ناشر به چاپ ششم رسیده است.  

این رمان برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۵ چاپ شد. فالاچی در این رمان با زاویه دید اول شخص و در قالب نامه‌ای از راوی داستان، یک زن جوان که گویا خود فالاچی است، با جنینی که در رحم خود باردار است نوشته شده که فرزند نازاده‌اش را از مصیبت‌های دنیا و بی‌رحمی آن می‌آگاهاند.

این کتاب تا ژانویه سال ۲۰۰۷ بدون احتساب نسخه های غیرمجاز، بیش از ۴ میلیون نسخه فروش داشته‌ و ترجمه آن به فارسی توسط زویا گوهرین انجام شده است.

چاپ اول ترجمه زویا گوهرین از این کتاب پاییز ۸۹ توسط نشر نگاه عرضه شد. پاییز سال گذشته بود که چاپ چهارم این اثر به بازار آمد و حالا در زمستان ۹۷ نسخه‌های چاپ ششمش به بازار عرضه شده‌اند.

چاپ ششم این کتاب با ۱۵۰ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

کتابی هم که این ناشر به‌تازگی منتشر کرده، ترجمه فارسی رمان «رستاخیز»‌ نوشته لئو تولستوی است. این کتاب که سومین رمان بزرگ تولستوی است، به قلم علی‌اصغر حکمت به فارسی برگردانده شده است.

این کتاب برای اولین‌بار در سال ۱۸۹۹ منتشر شد و از جمله آثاری است که در دوران پختگی و تحول عمیق فکری این نویسنده نوشته شده است. داستان «رستاخیز» درباره اشراف‌زاده‌ای به نام نیلیدوف است که به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌منصفه دادگاهی قرار است شاهد محاکمه زنی به نام ماسلووا باشد که متهم به قتل شده است. این اشراف‌زاده در خلال جلسات دادگاه به یاد می‌آورد که سال‌ها پیش و در سال‌های نوجوانی برای مسائل نفسانی خویش ماسلوورا ندیمه روستایی‌اش را به گناه و تباهی کشانده است. این یادآوری تاثیرگذار، باعث تغییر و تحول عمیقی در روح و روان عدالت‌خواه نیلیدوف می‌شود.

تولستوی را به عنوان یکی از نویسندگانی می‌شناسند که با آثارش به پیروزی انقلاب ۱۹۰۵ و پس از آن انقلاب بزرگ اکتبر کمک کرد. رمان «رستاخیز» او هم فضای طبقاتی جامعه روسیه پیش از انقلاب و دادگاه مغشوش و شلوغ این کشور را در آن برهه نشان می‌دهد. نابرابری‌های دوران تزاری و دعوت به بازگشت به مسیحیت از جمله مفاهیمی است که تولستوی در این رمان به کار گرفته است.

این کتاب هم با ۵۸۴ صفحه و قیمت ۶۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما