شناسهٔ خبر: 58487 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانش آموختگان پیام نور و غیرانتفاعی دارای بیشترین آمار بیکاری

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام‌نور، دولتی سطح پایین و دولتی سطح بالا به ترتیب بیشترین و کمترین سطح بیکاری را دارند.

دانش آموختگان پیام نور و غیرانتفاعی دارای بیشترین آمار بیکاری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر اظهار داشت: هرچه کالایی مرغوب‌تر باشد، مشتری بیشتری دارد. باور ما این است که کالای انسانی که دانشگاه‌های تراز اول ما تولید می‌کنند یا به عبارتی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مطرح ما، یقیناً در جامعه کمتر بیکار می‌مانند و این واقعیت است.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور میزان بیکاری بیشتری دارند. در این موضوع یک منطقی وجود دارد. طبعاً اگر خود شما هم بخواهید بروید از بازار کالایی را خریداری کنید، کالای مرغوب‌تر را خریداری می‌کنید.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کالایی که دانشگاه‌های برتر ما ارائه می‌دهند، مرغوب‌تر است. فکر می‌کنم زمینه جذب برای آنها بیشتر فراهم باشد.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: البته من به عنوان مسئول حوزه آموزش دستگاه آموزش عالی کشور، انتظار دارم و امیدوارم تمام دانش‌آموختگان ما از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در تمام ارکان جامعه از وجودشان استفاده شود.

نظر شما