شناسهٔ خبر: 58497 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و بررسی کتاب «نبرد قدرت در ایران» در خانه اندیشمندان

کتاب «نبرد قدرت در ایران» با مشارکت نشر نی در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود.

نقد و بررسی کتاب «نبرد قدرت در ایران» در خانه اندیشمندان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی با مشارکت نشر نی نقد و بررسی کتاب «نبرد قدرت در ایران» را برگزار می‌کند. این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا و چگونه روحانیت برنده شد؟

در این نشست حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، دکتر سید علی مرتضویان، دکتر عبدالله ناصری طاهری و محمد سمیعی، نویسنده کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه تهران حضور دارند و درباره این کتاب سخن می‌گویند.

محمد سمیعی در این کتاب کوشیده تا به یک تحلیل علمی در این موضوع بپردازد. فارغ از نزاع‌های ارزشی و ایدئولوژیک و این که چه کسی حق و چه کسی ناحق است. هدف کتاب این است که ببیند در میان نیروها و بازیگران سیاسی ایران که همگی بر اساس خرد و اندیشه گام برداشته‌اند، چرا و چگونه روحانیت گوی سبقت را ربود. این کتاب بیشتر به تحلیل معادلات قدرت میان نیروهای سیاسی مهم می‌پردازد و بدون داشتن پیش‌فرضی در مورد مسیر تاریخ و جبر تاریخ، فارغ از حقانیت داشتن یا نداشتن یک گروه یا یک جناح، می‌خواهد ببیند که نیروهای سیاسی رقیب، در نبرد قدرت چه وضعیتی داشته‌اند.

این نشست شنبه 11 اسفند ساعت 17 در سالن حافظ خانه اندیشمندان به نشانی خیابان نجات‌اللهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

نظر شما