شناسهٔ خبر: 58513 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بودجه نمایشگاه کتاب اعلام شد/هزینه‌های ناشران ثابت می‌ماند

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جزئیات بودجه مصوب نمایشگاه کتاب سال آینده صحبت کرد.

بودجه نمایشگاه کتاب اعلام شد/هزینه‌های ناشران ثابت می‌ماند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ایوب دهقانکار سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون معاملات و شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب در هفته جاری گفت: در این دو جلسه  علاوه بر این که مصوب شد این شورا و کمیسیون  در یک راستا حرکت کنند، کلیات بودجه نمایشگاه سی و دوم تصویب شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن میزان تورم و نیز لزوم چالاک‌سازی نمایشگاه کتاب و خروجی در نظر گرفته شده برای برنامه‌های کمیته‌ها رقم بودجه لازم برای نمایشگاه سی و دوم، 15 میلیارد تومان تصویب شد و مصوب شد که از این میزان کمی بیش از نصف و حدود هشت میلیارد تومان از سوی وزارت ارشاد و باقی از محل درآمد زایی نمایشگاه کتاب تامین خواهد شد و همچنین مصوب شد که رقم این هزینه‌کرد حداکثر به میزان هزینه سال گذشته نمایشگاه باشد.

دهقانکار ادامه داد: هزینه‌ای که امسال بر عهده ناشران خواهد بود که مشخصا شامل هزینه غرفه‌ها خواهد بود تغییری نسبت به پارسال نخواهد داشت و در کنار آن بین 20 تا سی درصد نیز تعداد نیروهای اجرایی نمایشگاه کتاب نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره یارانه نمایشگاه کتاب نیز گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور من، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آقای صالحی در این زمینه برگزار شد و آقای وزیر اطمینان خاطر دادند که با تمام توان با بدنه دولت برای تامین هزینه‌های نمایشگاه کتاب در تعامل بوده و پیگیر این مساله خواهند بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب همچنین اعلام کرد: از سوی مدیران اجرایی نمایشگاه تلاش برای آغاز ثبت‌نام ناشران از اواخر این هفته در دست پیگیری است ولی ممکن است این مساله در نهایت از ابتدای هفته آینده آغاز شود.

نظر شما