شناسهٔ خبر: 58573 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین همایش «قرآن و هنر» برگزار می‌شود

جزئیات «دومین همایش قرآن و هنر» در نشستی خبری با حضور رئیس مدرسه اسلامی هنر و دبیر علمی این همایش اعلام شد.

دومین همایش «قرآن و هنر» برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ  امروز به نقل از ایبنا؛ در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسین نواب به تحول دیدگاه مستشرقان و محققان غربی درباره مطالعات اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه تنگ نظرانه و ذهنیت‌های غربی در سالیان پیشین، به نگاهی واقع گرایانه‌تر و مراجعه به متون و محققان اصیل‌تر تغییر پیدا کرده است.
 
مدیر مدرسه اسلامی هنر هدف همایش قرآن کریم و هنر را تقویت ارتباط و گره‌های نظری دین و هنر معرفی و بیان کرد: با تکیه بر مهمترین منبع اسلامی، قرآن کریم، می‌خواهیم ارتباط نظری میان دین و هنر را در این همایش بررسی کنیم.
 
وی از مرکز توسعه پژوهش‌های قرآنی وزارت علوم و مراکز علمی مانند پایگاه استنادی ISC، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ادیان، جامعه المصطفی، دانشگاه باقرالعلوم به عنوان حامی و همکاران علمی همایش تشکر و قدردانی کرد.
 

 


حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی‌نیا دبیر علمی همایش قرآن کریم و هنر نیز در این نشست گزارشی از کم و کیف مقالات رسیده به این همایش ارائه کرد و گفت: 28 مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری، 6 مقاله پذیرفته شده است. همچنین 17 مقاله هم به اساتید و صاحب‌نظران سفارش داده شده که 11 مورد از آن‌ها به طور خلاصه در روز برگزاری همایش، ارائه خواهند شد.
 
دبیر علمی همایش در ادامه افزود: مقالات پذیرفته شده در این همایش، دارای رتبه علمی پژوهشی با تایید پایگاه استنادی ISC هستند و در این پایگاه، نمایه خواهند شد.
 
بر اساس این گزارش، «همایش قرآن کریم و هنر» روز پنجشنبه 16 اسفند از ساعت 9 تا 17 در سالن سینما آیه مدرسه اسلامی هنر برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاهی از آثار هنرهای قرآنی منتخب که از مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تهران امانت گرفته شده، در محل نمازخانه مدرسه اسلامی هنر برپا می‌شود.

نظر شما