شناسهٔ خبر: 58608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو کتابفروشی بزرگ کانون واسپاری شد

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری از واسپاری دو کتابفروشی بزرگ کانون به بخش خصوصی خبر داد.

دو کتابفروشی بزرگ کانون واسپاری شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری درباره آخرین وضعیتکتابفروشی‌های این مرکز بزرگ فرهنگی عنوان داشت: کتابفروشی‌های کانون در سال‌های اخیر بیشتر از درآمد برای کانون هزینه داشته است و اداره آنها در این شرایط مقرون به صرفه نبود و نیست. به همین خاطر ما برنامه واسپاری آن به بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادیم و به زودی دو فروشگاه اصلی کتاب کانون در خیابان وزرا و شهرک غرب که برای بهره‌برداری واسپاری شده است بازگشایی خواهد شد.

به گفته کاظمی‌زاده این دو فروشگاه در شکل و شمایلی تازه و توسط بخش خصوصی اداره خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نشر کتاب در این مرکز نیز گفت: در سال جاری ۲۳ عنوان کتاب چاپ اول منتشر کرده‌ایم که تا پایان سال تعداد آنها افزایش پیدا می‌کند و هفتاد عنوان کتاب ما نیز برای تجدید چاپ رفته است. در مجموع کانون امسال بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب را منتشر کرده است.

کاظمی‌زاده در ادامه با بیان اینکه اپلیکیشن فروش کتاب کانون به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان داشت: کتاب‌های کانون در حال حاضر از طریق سامانه‌های فروش مجازی در دسترس مخاطبان هست و بنای ما نیز این نیست که آثارمان تنها برای عرضه در مراکز و کتابخانه‌های خودمان تولید شود اما حجم تولیدات ما هم بالاست و و باید بر اساس اولویت‌هایمان کتاب‌هایمان را تولید و توزیع می‌کنیم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری در ادامه درباره وضعیت این مرکز در مواجهه با بحران کاغذ نیز گفت: ما هم از این مساله آسیب دیده‌ایم. اما سعی کردیم کمترین میزان افزایش قیمت کاغذ را شاهد باشیم. ما در کانون واردکننده کاغذ نیستیم و از بازار نیازمان را تهیه می‌کنیم با این همه به دلیل تعداد بالای محصولاتمان سعی کردیم به شکلی ترجیحی و با تعامل از این مساله عبور کنیم

نظر شما