شناسهٔ خبر: 58613 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعطیلی ۵۰ مرکز و واحد غیرانتفاعی طی ۵ سال گذشته

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی از تعطیلی ۵۰ مرکز غیرانتفاعی طی ۵ سال گذشته به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم خبر داد.

تعطیلی ۵۰ مرکز و واحد غیرانتفاعی طی ۵ سال گذشته

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی آهون منش در گفتگویی درباره آخرین وضعیت بروز رسانی استاندارهای لازم توسط واحدهای کم کیفیت غیرانتفاعی گفت: ۳۵۸ واحد غیرانتفاعی تا کنون راه اندازی شده است که در طول ۵ سال گذشته ۵۰ واحد و مرکز غیرانتفاعی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: اخیراً نیز مرکز آموزش‌های غیرانتفاعی وزارت علوم به ۷۲ مرکز این دانشگاه اخطار داده تا آخر فروردین سال ۹۸ بروزرسانی شوند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به عمده مشکلات واحدهای مذکور افزود: این مراکز و واحدها دارای مشکلات متفاوتی هستند. برخی فضای کافی ندارند، برخی اساسنامه مرکزشان را به ثبت نرسانده اند، برخی بین هیئت مؤسس مراکزشان دارای اختلاف هستند و نمی‌توانند آن را برطرف کنند و برخی نیز تعداد عضو هئیت علمی کمی دارند که به آنها اخطار داده شده است.

به گزارش مهر، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم به برخی از واحد و مراکز این دانشگاه فرصت داده تا آخر فروردین بروز رسانی شوند تا اساسنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی ابلاغ شود.

نظر شما