شناسهٔ خبر: 58622 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

الزامات تحول در انجمن سینمای جوانان/تولید و آموزش را فراموش نکنیم

محسن استادعلی معتقد است اگر قرار است تغییراتی در انجمن سینمای جوانان صورت گیرد، باید به سمت تولیدات بیشتر باشد.

الزامات تحول در انجمن سینمای جوانان/تولید و آموزش را فراموش نکنیم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  محسن استادعلی مستندساز در واکنش به موضع‌گیری اخیر حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی درباره تحول ساختار این سازمان و «قدر دیدن بیشتر» انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: نکته‌ای که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشیم این است که وقتی قرار است اتفاقی رخ دهد قبل از بررسی نسبت به ابعاد آن موضع‌گیری نکنیم. موضوعی که حسین انتظامی در ابتدا مطرح کرد و با توئیت اخیر خود بر آن صحه گذاشت، در حمایت از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان است و طبیعتاً اصلاین موضوع قابل قبول و اجرای آن نیازمند کارشناسی است.

وی ادامه داد: بعد از ۳ دهه که از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان می‌گذرد خوب است ساختارهای آن بازنگری شود تا متوجه شویم اشتباهات در کجاست، زیرا اگر تصور کنیم که همه اتفاقات درست و بدون نقص است نمی‌توانیم منتظر نتایج مؤثر باشیم.

کارگردان «زنانگی» یادآور شد: متن صحبت‌های رئیس سازمان سینمایی نشان می‌دهد که تصمیم بر از بین بردن و یانبودن این ۲ مرکز نیست، بلکه اصل بر پشتیبانی و به تبع آن تغییراتی است که بررسی آن نیاز امروز است و باید امیدوار بود تا در بستر بررسی کارشناسانه، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

استادعلی همچنین گفت: با توجه به اینکه بخشی از بودجه انجمن سینمای جوانان در درون سیستم‌های اداری هزینه می‌شود، طبیعی است که جای تولید خالی می‌شود. یادم می‌آید چند سال پیش که انجمن سینمای جوانان در مرکز گسترش ادغام شده بود، وضعیت تولید منجر به تولیدات ماندگاری شد و انجمن را به واسطه تولیدات حرفه‌ای می‌شناختیم و به آن می‌بالیدیم.

وی ادامه داد: اگر این بازنگری‌ها به سمتی برود که منجر به تولیدات پویاتر شود و خروجی‌ها شکل زنده‌تری بگیرند و به آموزش در این مرکز آسیبی نرسد، حرکت مثبتی صورت گرفته است اما متأسفانه شنیده شد که انجمن قرار است هیأتامنایی شود و افرادی از بیرون که در این زمینه تخصصی ندارند درباره موضوعات مربوطه تصمیم بگیرند که اگر این اتفاق بیافتد قطعاً خسارت جبران‌ناپذیری را به همراه دارد زیرا در هر کاری باید از کارشناسان همان امر استفاده کرد که در غیر این صورت آسیب‌هایی جدی متوجه ساحتی می‌شود که سینمای آینده را می‌سازد.

کارگردان «دم صبح» خاطرنشان کرد: همانطور که ۱۰ سال پیش وزارت فرهنگ و ارشاد تصمیم گرفت تا سازمان سینمایی از قالب معاونت خارج شود و مستقل باشد. بنابراین اگر تغییر در کلیت باشد و دخالت نیروها از بیرون نباشد، قطعاً این تغییرات به نفع همه خواهد بود.

وی با بیان اینکه خود و بسیاری از همکارانش کارشان را از انجمن سینمای جوانان آغاز کرده‌اند، بیان کرد: یکی از نکاتی که همیشه در انجمن سینمای جوانان مورد توجه قرار داشت بخش آموزش بود، البته من به دلیل اینکه در جریان جزئیات این بخش نیستم نمی‌توانم بگویم که عملکرد آن چگونه بوده اما آنچه واضح است شیوه ساختاری آموزش، همیشه دستخوش تغییراتی جهت پویایی می‌شود.

استادعلی در پایان گفت: برای اصلاح این بخش به عنوان مهمترین بخشی که قرار است افراد را تحت پوشش قرار دهد و الفبای سینما را آموزش دهد، باید با جدیت بیشتری عمل کنیم.

نظر شما