شناسهٔ خبر: 58653 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​نکوداشتی برای بانوی سندپژوه در کتابخانه ملی ایران

نکوداشت فاطمه قاضیها، بانوی سندپژوه و مصحح نسخ خطی در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

​نکوداشتی برای بانوی سندپژوه در کتابخانه ملی ایران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انجمن زنان پژوهشگر تاریخ بزرگداشتی برای فاطمه قاضیها، بانوی سندپژوه و مصحح نسخه خطی در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌کند.

این نشست دوشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن فرهنگ به نشانی بزرگراه حقانی(غرب به شرق)، کتابخانه ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

فاطمه قاضیها یکی از تاریخ‌نویسان مطرح ایران است که کتاب‌های بسیاری درباره عصر قاجار دارد و مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده است. او اسناد دوران قاجار را جمع‌آوری کرده و درباره آنها نوشته و بسیاری از چیزهایی که از دوران قاجار می‌دانیم به مطالعات او درباره این دوره تاریخی باز می‌گردد.

قاضیها در این زمینه کتاب‌ها و مقالات زیادی دارد که بسیاری از آنها به‌عنوان منبع تحقیقی مورد استناد قرار می‌گیرند. کتاب‌های روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفرهای اول، دوم و سوم فرنگستان، اسنادی از روند اجرای معاهده ترکمانچای، اسناد روابط ایران و روسیه در دوره فتحعلی شاه و محمدشاه، اسناد روابط ایران و روسیه از ناصرالدین شاه تا سقوط قاجاریه، سفرهای ناصرالدین شاه به قم و مراسم دربار ناصری «جشن آش‌پزان» و... از کتاب‌های قاضیهاست.

نظر شما