شناسهٔ خبر: 58757 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میزان آسیب سیل به دانشگاه لرستان/ درخواست تغییر زمان کنکور ارشد

رئیس دانشگاه لرستان گفت: باتوجه به اینکه از میان دانشکده کشاورزی این دانشگاه مسیلی می گذرد، بخش هایی از این دانشکده در سیل اخیر دچار آسیب شده است.

میزان آسیب سیل به دانشگاه لرستان/ درخواست تغییر زمان کنکور ارشد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ خسرو عزیزی گفت: دانشگاه لرستان دارای دو سایت است که سایت اصلی دانشگاه در شمال شرقی شهر و سایت دانشکده کشاورزی در نزدیک فرودگاه است.

وی افزود: به دلیل موقعیت مکانی سایت اصلی این دانشگاه در سیل اخیر آسیبی ندیده است اما با توجه به عبور یکمسیل از دانشکده کشاورزی، بخش‌هایی از این دانشکده از جمله ۲ موتورخانه و ۲ آزمایشگاه به دلیل قرار گرفتن در زیرزمین دچار آبگرفتگی شده اند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: همچنین برخی از راه‌های درون دانشکده، مزارع تحقیقاتی و ایستگاه هواشناسی این دانشکده نیز دچار آبگرفتگی شده است.

عزیزی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مسیل درون دانشکده لایروبی و خاکریز بندی شده بود اما به دلیل حجم زیاد سیلاب، بخش‌هایی از دانشکده دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان دارای ۴ واحد اقماری در سطح استان است، گفت: این دانشگاه دارای ۴ واحد اقماری است که هیچ یک از این واحدها دچار آسیب نشده اند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: یکی از واحدهای اقماری این دانشگاه در پل دختر قرار دارد که خوشبختانه این واحد نیز آسیبی ندیده است و در صورتی که زیرساخت‌های شهر از جمله آب، برق و گاز فراهم شود فعالیت این واحد نیز آغاز خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حال خارج کردن سیلاب از دانشکده کشاورزی این دانشگاه هستیم و امیدواریم که شرایط را فراهم کنیم تا فعالیت این دانشکده از ۲۴ فروردین ماه آغاز شود.

وی گفت: بسیاری از مردم منطقه درخواست دارند که زمان کنکور کارشناسی ارشد به دلیل بروز سیل اخیر به تأخیر بیافتد چراکه متقاضیان آزمون در این منطقه دچار استرس روحی شده اند و به دلیل شرایط سیل زدگی نتوانستند در روزهای اخیر مطالعه داشته باشند که در این خصوص با معاون آموزشی وزارت علوم صحبت کرده ایم.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران حدود ۳۰ میلیارد تومان به دانشکده کشاورزی این دانشگاه آسیب وارد شده است.

نظر شما