شناسهٔ خبر: 58773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاههای مرکز استان

براساس مجوز وزارت علوم دانشگاه های سطح یک، دو و سطح ۳ مراکز استان ها می‌توانند در تمام رشته‌های دایر دوره دکتری خود دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج پذیرش کنند.

مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاههای مرکز استان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با توجه به اجرای سیاست‌های ساماندهی و حمایت از پذیرش دانشجویان خارجی و بین‌الملل در دانشگاه‌های داخل کشور، بخشنامه مربوط به پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور پس از تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی، توسط معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد.

بر اساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی درباره پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور، دانشگاه‌های سطح یک و دو و دانشگاه‌های سطح ۳ مراکز استان‌ها می‌توانند در تمام رشته‌های دایر خود در دوره دکتری نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج که برابر ضوابط برای ادامه تحصیل به داخل منتقل می‌شوند از طریق بررسی سوابق تحصیلی به صورت پژوهش محور و مازاد بر ظرفیت روزانه اقدام کنند.

سایر مراکز اعم از دولتی یا غیردولتی (واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز سطح یک غیرانتفاعی) نیز در صورت احراز شرایط مصوب شورای گسترش مشمول این بند می‌شوند.

به منظور افزایش پذیرش دانشجویان غیرایرانی، پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها در مناطق آزاد می‌توانند معادل ظرفیت روزانه رشته‌های دایر خود در دوره دکتری، نسبت به پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها به زبان فارسی اقدام کنند.

نظر شما