شناسهٔ خبر: 58842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت تاثیر «پیکان» بر سرنوشت ایرانی‌ها در خاطرات احمد خیامی

کتاب «پیکان سرنوشت ما» با بهره‌گیری از نوشته‌ها و خاطرات احمد خیامی با نگارش مهدی خیامی به زودی از سوی نشر نی منتشر می‌شود.

روایت تاثیر «پیکان» بر سرنوشت ایرانی‌ها در خاطرات احمد خیامی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشر نی کتاب «پیکان سرنوشت ما» با گردآوری و نگارش مهدی خیامی را در دست انتشار دارد. این کتاب با بهره‌گیری از خاطرات و نوشته‌های احمد خیامی، از بنیان گذاران کارخانه «ایران ناسیونال» یا ایران خودروی فعلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش نوشته شده است. سید احمد خیامی به همراه برادرش محمود خیامی پایه‌گذار کارخانه ایران ناسیونال و تولید مشهورترین ماشین ایرانی یعنی پیکان بودند.

این کتاب از جهات بسیاری خواندنی و با ارزش است. نخستین دلیل این است که بسیاری از روایت‌های این کتاب به‌طور کلی دربردارنده دروس و آموزه‌های فراوانی برای علاقه‌مندان به کارآفرینی بومی است. دوم این‌که روایت‌کننده برخی اصول مهم اخلاق تجاری و رفتار صنعتی و همچنین چگونگی رعایت آنها را توضیح داده است.

روایت‌های احمد خیامی گوشه‌های ثبت‌نشده در تاریخ توسعه‌ی صنعتی ایران را روشن می‌کند؛ نتیجه تحقیقات زیادی را به زیر سوال برده و به چالش می‌کشد؛ و سوالات و موضوعات متعددی را مطرح می‌کند. اما بی‌شک روایت‌های این کتاب زمینه مطالعات بیشتری را به‌ویژه در مورد صنعت خودروسازی در دهه ۱۳۴۰ شمسی، که برخی از آن با عنوان دوره طلایی اقتصاد ایران در دوران پهلوی یاد می‌کنند، فراهم می‌کند.

نظر شما