شناسهٔ خبر: 58864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه گفتگوهای حامد زارع با غلامرضا اعوانی منتشر می شود

«آفاق فکرت در سپهر فطرت»، مجموعه گفتگوهای حامد زارع با غلامرضا اعوانی توسط انتشارات ققنوس منتشر می شود.

مجموعه گفتگوهای حامد زارع با غلامرضا اعوانی منتشر می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «آفاق فکرت در سپهر فطرت» که شامل مجموعه گفتگوهای حامد زارع با غلامرضا اعوانی، چهره ماندگار فلسفه است به زودی منتشر می‌شود.

زارع در خصوص این اثر گفت: کتاب «آفاق فکرت در سپهر فطرت» مجموعه گفتگوهای من با غلامرضا اعوانی، چهره ماندگار فلسفه و رئیس اسبق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است.

وی افزود: این کتاب شامل چهار فصل با عناوین سال‌شمار زندگی، نگرش علمی، رویکرد حکمی و حکیمان الهی است. در بخش زندگی نامه به زیر و بم زندگی این حکیم معاصر پرداخته‌ام. فصل دوم فرصتی برای تصویرسازی و معناسازیدیدگاه‌های علمی دکتر اعوانی در پاسخ به پرسش‌ها و چالش‌های مطرح شده در کتاب است و در آن بحث‌هایی راجع به فلسفه، هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی مورد گفتگو قرار می‌گیرد.. در فصل سوم که طولانی‌ترین فصل کتاب است، به رویکرد ثابت اعوانی ناظر به وابستگی فلسفه به حکمت است پرداخته شده است. همان‌طور که می‌دانیم تعریف این حکیم معاصر از فلسفه محدود است و میزان اعتبار آن به نسبتی که با حکمت برقرار می‌کند بستگی دارد.

زارع ادامه داد: در فصل چهارم که با عنوان حکیمان الهی نامگذاری شده است، اعوانی درباره چهره‌های درخشان تفکر اسلامی چون ابن سینا، سهروردی، ابن عربی و ملاصدرا و علامه طباطبایی که همگی به نوعی منتسب به یک جریان حکمی هستند سخن به میان می‌آورد.

این نویسنده و روزنامه نگار در پایان تصریح کرد: آفاق فکرت در سپهر فطرت تا اوایل مهرماه توسط انتشارات ققنوس منتشر می‌شود. پس از انتشار این اثر تلاش می‌کنم مجموعه گفتگوهایم با آیت الله سیدمصطفی محقق داماد را در یک کتاب با عنوان «آفاق حقیقت در سپهر شریعت» منتشر کنم.

حامد زارع پیش از این گفتگوهای دیگری با اساتیدی چون غلامحسین ابراهیمی دینانی، رضا داوری اردکانی و سید حسین نصر انجام داده که هرسه در قالب کتاب منتشر شده اند و آفاق فکرت در سپهر فطرت چهارمین اثر از این مجموعه به شمار می‌آید.

همزمان با انتشار این اثر، چاپ سوم گفتگو با سید حسین نصر و چاپ دوم گفتگو با رضا داوری اردکانی و ابراهیمی دینانی هم منتشر می شود.

نظر شما