شناسهٔ خبر: 58913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های انجمن نقاشان در سال جدید/ «شهروند: نقاش» اجرا می‌شود

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران برخی برنامه های این انجمن در سال جدید را برشمرد و از اجرای طرح «شهروند: نقاش» در تهران و مازندران خبر داد.

برنامه‌های انجمن نقاشان در سال جدید/ «شهروند: نقاش» اجرا می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر راد رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره برنامه‌های این انجمن در سال ۹۸ گفت: از مهرماه سال گذشته که هیأت مدیره جدید روی کار آمد، بخشی از کارهای پیشین و تعهدات دوره قبل را انجام دادیم که از جمله آنها، برگزاری دهمین کارنمای پژوهشی، نمایشگاه فروش آثار اعضای انجمن و داوری بیش از ۳۰۰ نفر متقاضی عضویت در انجمن بود. بزرگداشت اعضای هیأت مدیره قبلی نیز از جمله برنامه‌های ما بود. طی ۶ ماه گذشته جلسات متعددی در زمینه‌های مختلف با گروه‌های متعدد انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از انرژی و زمان هیأت مدیره جدید روی تغییر اساسنامه انجمن هنرمندان نقاش گذاشته است، اظهار کرد: اساسنامه انجمن هنرمندان نقاش ایران برای اینکه برای سال‌های آینده کاربردی و پاسخگوی نیازهای اعضا باشد، مجدداً بازنویسی شد و در دو مجمع عمومی که برگزار کردیم در مورد این اساسنامه صحبت کردیم.

راد تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال جدید، تصویب اساسنامه جدید انجمن خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه بیان کرد: تدوین آئین‌نامه کمیته‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران از دیگر برنامه‌های انجمن در سال ۹۸ است که با کارگروه‌ها و کمیته‌های انجمن برای تحقق این مهم برنامه ریزی کرده‌ایم.

این هنرمند نقاش به پروژه‌های هنری که توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران برای سال ۹۸ طراحی شده است، اشاره کرد و توضیح داد: در بخش پروژه‌ها و کارهای خارج از انجمن و غیراداری، پروژه‌ای بسیار بزرگ با عنوان «شهروند: نقاش» طراحی کردیم که اردیبهشت ماه ۹۸ در تهران و مازندران برگزار می‌شود. قرار است در این پروژه، رسانه نقاشی را در ارتباط با مخاطب عام قرار دهیم. پروژه دیگر، برگزاری بینال نقاشی است که برگزاری آن حدود ۱۰ سال مسکوت مانده است. در این زمینه با اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران در ۱۷ اسفندماه ۹۷ هم اندیشی داشتیم و نظرات خوبی مطرح شد. در نهایت برنامه انجمن این است در سال ۹۸، دبیرخانه بینال نقاشی شکل بگیرد و در سال ۹۹ بینال نقاشی را برگزار کنیم.

وی در پایان بیان کرد: برنامه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ مشخص و مدون شده است که برنامه بزرگداشت استاد جوادی‌پور از آن جمله بود و در آینده نزدیک بزرگداشت خانم منیژه میرعمادی را شامل می‌شود.

نظر شما