شناسهٔ خبر: 59053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهروز منزوی: اجازه جابه‌جایی مزار منزوی را نمی‌دهیم/ مسئولان برای کار نکردن همیشه بهانه دارند

بهروز منزوی، برادر زنده‌یاد حسین منزوی معتقد است که تا به امروز هیچ صحبتی با خانواده منزوی برای جابه‌جایی مزار نشده است و حتی اگر این موضوع مطرح شود، خانواده اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.

اجازه جابه‌جایی مزار منزوی را نمی‌دهیم/ مسئولان برای کار نکردن همیشه بهانه دارند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ معین دهاز، شاعر حدود دو سال پیش (۲۶ تیرماه ۱۳۹۶) عکسی را از مزار حسین منزوی در فضای مجازی منتشر کرد که این عکس خیلی سریع در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و افراد زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند. از همان روز تا به الان خبرگزاری ایبنا به شکل جدی پیگیرتاسیس مزار حسین منزوی در زنجان است.

در همین راستا و سالمرگ حسین منزوی (۱۶ اردیبهشت‌ماه) به سراغ علیرضا بازرگان، معمار مقبره ساخته نشده حسین منزوی رفتیم؛ فردی که در مصاحبه‌های مدیران وقت نامش به‌عنوان طراح و معمار پروژه مطرح شده بود. 
 
بازرگان در این راستا به ایبنا گفت: در یک سال گذشته عواملی رخ داده است که عملا حرکت پروژه متوقف شده است و فعلا هیچ برنامه مشخصی برای تاسیس مقبره حسین منزوی وجود ندارد. سال گذشته و در زادروز حسین منزوی، مسئولان شورای شهر زنجان سر مزار حسین منزوی حاضر شدند و اعلام کردند که باتوجه به مجاورت مزار منزوی با سایر مزارها عملا نمی‌شود به احداث بنا در جای فعلی فکر کرد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که به تقلید از شهرهای دیگر مکانی را در شهر مشخص کنیم و در آن اقدام به احداث بنایی تحت عنوان «مقبره‌الشعرا» کنیم و بعد از آن با هماهنگی خانواده مزار حسین منزوی را از جای فعلی به مقبره‌الشعرا انتقال دهیم. این پیشنهاد مطرح شد اما تا به امروز خبری از پروژه نیست و من هم از همه چیز بی‌خبر هستم.
 
پیگیری‌های ما نشان داد که این پیشنهاد گویا به شکل خیلی جدی در شورای شهر زنجام مطرح شده است اما بر اساس صحبت برخی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهر زنجان، خانواده زنده‌یاد حسین منزوی در مراسمی که در ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ در زنجان و به مناسبت جایزه دوسالانه حسین منزوی برگزار شده است، مخالفت خود را از تغییر مزار اعلام کرده‌اند.
 
در ادامه پیگیری‌ها، صحبت کوتاهی را با بهروز منزوی، برادر زنده‌یاد حسین منزوی انجام دادیم که وی در جواب سوال ایبنا مبنی بر موافقت یا مخالفت تغییر مزار اظهار کرد: مسئولان فرهنگی در مورد تغییر مزار برادرم، شرعا و قانونا باید با ما مساله را مطرح کنند و طرف حساب آنها رسانه‌ها نیستند. بنابراین اگر پیشنهادی وجود دارد باید به خانواده اعلام شود؛ اما در مجموع خانواده به هیچ عنوان اجازه جابه‌جایی مزار حسین منزوی را نخواهد داد.
 
برادر حسین منزوی ادامه داد: البته این را هم باید بگویم که همیشه مسئولان ما به دنبال بهانه می‌گردند و از همین الان که من این حرف‌ها را مطرح کردم، تا صد ساله دیگر در بوق‌وکرنا می‌کنند که خانواده منزوی مخالف ساخت مقبره هستند. متاسفانه مسئولان در عمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند و باور کنید اگر خانواده موافق جابه‌جایی مزار هم باشند، این پروژه بیش از ۲۰ سال طول خواهد کشید.
 
منزوی با خلف وعده مسئولان گفت: برای اثبات صحبت‌هایم کافی است، همین امروز سری به مزار حسین منزوی بزنید تا ببینید که بعد از گذشت ۱۵ سال از مرگ او هنوز یک المان بر سر مزار او قرار نداده‌اند. حال شما فکر می‌کنید که این افراد با موافقت ما برای برادرم مقبره می‌سازند؟ پیشنهاد من این است که به وعده‌ها توجهی نکنید؛ چراکه این‌ها همه وعده‌های پوچ و ما تا به امروز در عمل چیزی ندیده‌ایم.
 
صحبت‌های مطرح شده از سوی بهروز منزوی نشان می‌دهد که پیش از قول و وعده‌ای باید مسئولان فرهنگی زنجان جلسه‌ای را با خانواده حسین منزوی انجام دهند و بعد از توافق، نتیجه نهایی را به رسانه‌ها اعلام کنند. حدود دو سال از وعده ساخت مزار حسین منزوی می‌گذرد و شاید بیانگر آن است که با همت موجود تا ۲۰ سال دیگر هم اتفاقی رخ نخواهد داد.

نظر شما