شناسهٔ خبر: 59085 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کپی‌کاری بیشترین مورد تقلب علمی/ پیش‌بینی اخراج در آیین‌نامه

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بیشترین تخلفات گزارش شده که در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است، درباره استفاده از متون دیگران بدون ارائه منبع و کپی‌کاری است.

کپی‌کاری بیشترین مورد تقلب علمی/ پیش‌بینی اخراج در آیین‌نامه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود برومند در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت آئین نامه مقابله با تقلب علمی گفت: در کمیسیون علمی دولت، دو جلسه در مورد این آئین نامه مذکور بحث شده و بزودی نهایی و به هیئت دولت ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس ساختار آئین نامه مذکور کمیته‌ای پیش بینی شده و با توجه به نوع تخلفی که اساتید یا دانشجویان انجام دهند، تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون پژوهشی وزیر علوم درباره اینکه اخراج اساتید و یا دانشجویان نیز در صورت تخلف در این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است یا خیر گفت: اگر اقدام خیلی جدی صورت بگیرد اخراج هم پیش‌بینی شده است.

وی درباره ارائه گزارش تقلب و تخلف علمی افزود: تا کنون چند مورد گزارش شده که به کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه ارجاع داده‌ایم که در حال بررسی است.

برومند درباره اینکه موضوع تخلف بیشتر موارد ارائه شده چیست، گفت: بیشتر درباره مقالات است که از متون دیگران استفاده شده بدون اینکه مرجع لازم داده شود و یا اینکه کپی شده است.

وی ادامه داد: البته به نسبت حجم بزرگی از مقالات که ما داریم این اعداد کوچکی است اما با این وجود باید آن را به صفر برسانیم.

نظر شما