شناسهٔ خبر: 59182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته محل‌های جدید در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها اعلام شد

رشته محل‌های جدید در پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری برای مهر ماه سال ۱۳۹۸ اعلام شد.

رشته محل‌های جدید در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با توجه به انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مرحله پذیرش سراسری برای مهرماه سال ۱۳۹۸ در ۱۷ بهمن ۹۸ و اعلام اصلاحات سری اول در اردیبهشت ماه ۹۸، کدرشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی قبلی و اصلاحات ظرفیت‌ها اعلام شد.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده اند می‌توانند در صورت تمایل نسبت به ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه تقاضای برخی از مؤسسات آموزش عالی برای اعلام رشته‌های جدید، توسط دفتر گسترش آموزش عالی در دست بررسی است جداول کدرشته محل‌های جدید آن مؤسسات به عنوان اصلاحات سری دوم، همزمان با شروع انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (رشته‌های با آزمون)، در دهه سوم مرداد ماه منتشر خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند با مشاهده آن رشته‌محل ها در صورت تمایل نسبت به ویرایش مجدد رشته‌های انتخابی خود در آن مقطع زمانی اقدام کنند.

بر اساس جداول کد رشته محل‌های مربوط به دفترچه صرفاً با سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۲ کدرشته محل به مجموعه کدرشته ها اضافه شد. همچنین برای ۱۸۰ کدرشته اصلاحاتی نظیر افزایش یا کاهش ظرفیت و تغییر جنس مورد پذیرش، تغییر نشانی دانشکده یا دانشگاه و اولویت‌های خوابگاهی اعلام شده است.

به گزارش مهر، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ صورت می‌گیرد.

ثبت نام در این کدرشته ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد. ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

نظر شما