شناسهٔ خبر: 59361 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات رئیس دانشگاه درباره نشست زمین در دانشکده علوم

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به نشست زمین در دانشکده علوم این دانشگاه گفت: این مساله تا کنون چندین بار به مسئولان ذی ربط گزارش شده و دانشگاه کاری نمی تواند انجام دهد.

توضیحات رئیس دانشگاه درباره نشست زمین در دانشکده علوم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی خاکی صدیق در گفتگویی درباره نشست زمین در ضلع جنوبی محوطه پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارای دو مشکل است، اول اینکه بسیار قدیمی و فرسوده بوده و در زیرزمین این دانشکده، قنات وجود دارد، بسیاری از قسمت‌های زمین این دانشکده، خالی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته در چندین گزارش، این موضوع را به مسئولان مربوطه از جمله مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت قدیم و سازمان برنامه و بودجه فعلی منتقل کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: چرا که در اثر یک زلزله ساده امکان یک فاجعه در این دانشکده وجود دارد، پیش از این بحث ساخت ساختمان در محل دانشکده علوم مطرح شده بود، اما چون تمام بخش‌های دانشکده متعلق به دانشگاه نبود، این کار عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بنیاد مستضعفان در این زمینه به دانشگاه کمک کرد و با یک شرایط خوبی زمین این بنیاد در آن منطقه را به دانشگاه فروخت و ما اکنون در حال خرید آن بخش هستیم، بنابراین اکنون درباره مالکیت آن مشکلی نداریم، تنها مسأله‌ای که وجود دارد در طرح کلان دانشگاه که طرح تجمیع است، این موضوع به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: ولیکن در پیش پرداخت طرح اولیه تجمیع نیاز به مساعدت دولت داریم، در صورت تحقق موضوع مذکور، مساله دانشکده علوم نیز حل می‌شود، بنابراین در حال حاضر توجیهی وجود ندارد که هزینه سنگینی را برای دانشکده علوم صرف کنیم.

وی افزود: البته بودجه‌ای نیز نداریم که بخواهیم این موضوع را عملیاتی کنیم، مقداری از این جهت همکاران هیئت علمی دانشگاه هم گله‌مند بوده و هم نگران هستند، دانشجویان نیز از شرایط تحصیلی در آنجا رضایت ندارند، چون کلاس‌ها، سرویس‌های ایاب ذهاب، اتاق اساتید و سایر موارد همه فرسوده است.

خاکی صدیق افزود: ولی واقعیت این است که دانشگاه در حال حاضر کاری نمی‌تواند انجام دهد تا زمانی که طرح تجمیع حل شود و دانشگاه بتواند یا تمام دانشکده علوم را بفروش برساند و به جای جدید منتقل شود و یا به هر دلیل اگر آن طرح موفق نشد، بتواند بودجه‌ای برای تخریب و ساختمان جدید دریافت کند، چرا که ساختمان به قدری فرسوده و قدیمی است که امکان بازسازی ندارد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: نشستی هم که در دانشکده علوم ایجاد شده، نگرانی اعضای هیئت علمی و دانشجویان را چند برابر کرده است. باید کمکی به دانشگاه شود تا طرح تجمیع انجام شده و این مساله ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: یا باید به دانشگاه اعلام شود چون تجمیع به هر دلیلی امکان پذیر نیست، بودجه‌ای به دانشگاه اختصاص می‌یابد تا ساختمان جدید احداث شود. راه سومی نداریم دانشگاه برای اجرای طرح تجمیع نیاز به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

به گزارش مهر، بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۰ خردادماه در پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، هنگام رسیدگی به باغچه ضلع جنوبی این پردیس، زمین نشست کرده و حفره‌ای به قطر ۱.۵ متر و عمق ۳ متر در زمین ایجاد شد.

به گفته رئیس دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حفره ایجاد شده دقیقاً در مسیر رفت و آمد اساتید و دانشجویان قرار دارد اما خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

نظر شما