شناسهٔ خبر: 59367 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» ترجمه شد

حسین رحمتی، مترجم، از ترجمه‌ کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» نوشته‌ی دیوید هاروی خبر داد.

کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» ترجمه شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین رحمتی، مترجم، در گفت‌وگویی از ترجمه‌ی کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» نوشته‌ی دیوید هاروی خبر داد.

وی گفت: هاروی در این کتاب که در سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است، هدفی دوگانه را تعقیب می‌کند. او می‌کوشد از یک سو، نظام اندیشه مارکس را به‌طور جامع مورد بازبینی قرار دهد و از سوی دیگر، آن را در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی به کار بندد.

وی افزود: هاروی در مقدمه عنوان می‌کند که کتاب پاسخی است به این پرسش که «چگونه باید از مفهوم سرمایه‌ی مارکس و قوانین ادعایی حرکت‌اش استفاده کنیم؟ این امر چگونه می‌تواند در فهم مخمصه‌های کنونی به ما کمک کند؟»

به گفته رحمتی، کار ترجمه کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» در نه فصل و یک مقدمه و پی‌گفتار به پایان رسیده است.

این پژوهشگر جامعه‌شناسی شهری همچنین از اتمام ترجمه «توسعه‌ی نابرابر: طبیعت، سرمایه و تولید فضا» نوشته نیل اسمیت و با مقدمه دیوید هاروی خبر داد.

رحمتی، پیش از این، کتاب «امپریالیسم جدید» از هاروی را در نشر اختران منتشر کرده است. دیوید هاروی، استاد ممتاز انسان‌شناسی و جغرافیا در مرکز تحصیلات تکمیلی سیتی یونیورسیتی نیویورک و از برجسته‌ترین مفسران آرای مارکس است.

«مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» نوشته دیوید هاروی و ترجمه حسین رحمتی را نشر افکار منتشر خواهد کرد که پیش از این کتاب «فضاهای امید» از هاروی را با ترجمه علیرضا جباری (آذرنگ) منتشر کرده است.

نظر شما