شناسهٔ خبر: 59414 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس شورای هنر پاکستان خواستار آموزش زبان فارسی شد

سید احمد محمدشاه در دیدار مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی خواستار آموزش زبان فارسی شد.

رییس شورای هنر پاکستان خواستار آموزش زبان فارسی شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی در جریان بازدید از مرکز شورای هنر پاکستان در کراچی، با سیداحمد محمدشاه، رییس و شاهد رسم، مدیر انستیتیوی حرفه و هنر این مرکز گفت‌وگو کرد.

سید احمد محمدشاه با اشاره به سابقه همکاری‌های هنری فرهنگی دوجانبه ارایه و اظهار کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان سابقه طولانی دارد و مردم پاکستان علاقه خاصی به جمهوری اسلامی دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم کشورمان به چهره‌های ماندگار ادبی ایران زمین همانند مولانا، سعدی شیرازی، حافظ شیرازی، عمر خیام علاقه‌مند هستند.

رییس شورای هنر پاکستان افزود: این مرکز با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برنامه‌های متعددی را از قبیل نمایشگاه‌های هنری، همایش‌ها و کنفرانس‌های فرهنگی برگزار کرده است و همواره خواهان توسعه این روابط به خصوص تبادل هیأت‌های ادبی و هنری هستیم.

وی در ادامه سخنان خود، بر ضرورت آموزش زبان فارسی در پاکستان تأکید کرد و گفت: ما علاقه‌مندیم زبان فارسی با حمایت خانه فرهنگ ایران در کراچی آموزش داده شود.

بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ کشورمان هم در سخنانی، آمادگی این نمایندگی برای برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در بخش آموزش شورای هنر پاکستان و همچنین، ایجاد گوشه فرهنگ و هنر ایران در کتابخانه این شورا اعلام کرد.

در پایان مقرر شد؛ همزمان با بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ، به مناسبت دهه مبارک کرامت نمایشگاه فرهنگی و هنری با حضور ‌شخصیت‌های ادبی فرهنگی و هنری در محل شورای هنری پاکستان در کراچی برگزار شود.

نظر شما