شناسهٔ خبر: 59437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علت تعویق انتخاب اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت تعویق اعلام اسامی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب ۳۴ توضیحاتی ارائه کرد.

علت تعویق انتخاب اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  با وجود اینکه پس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران عنوان شده بود که اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد برای برنامه‌ریزی به منظور اجرای آن به زودی اعلام می‌شود پس از یک و نیم ماه از پایاه نمایشگاه کتاب کماکان این اتفاق رخ نداده است.

در همین زمینه محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سووال مهر عنوان کرد که برای این اتفاق هنوز زمان نگذشته است و کارهای این اتفاق در دست انجام است.

به گفته جوادی اعضای شورای سیاست‌گذاری برای صدرو حکم در دست بررسی هستند و در روزهای اخیر به دلیل مسائل مرتبت با موضوع تامین کاغذ ناشران کمی این موضوع به تعویق افتاده است و وی امیدوار است این احکام به زودی صادر شود.

از سوی دیگر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز به تازگی در فراخوانی نسبت به اصلاح آئین‌نامه اجرایی نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و از همه فعالان فرهنگی خواسته است تا در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه کنند. با توجه به اینکه حدود فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری باید در این آئین‌نامه مد نظر قرار گرفته و مصوب شود به نظر می‌رسد این موضوع نیز در تعویق احکام شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب در سال آتی بی‌تاثیر نیست.

یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی نمایشگاه کتاب در سال آتی انتخاب زمانی برای برگزاری آن است که پیش از این قائم مقام نمایشگاه کتاب به صورت تلویحی از احتمال انتقال آن به پاییز خبر داده بود.

نظر شما