شناسهٔ خبر: 59492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات آماری کارت کنکور ۹۸/ تعداد داوطلبان افزایش یافت

مشاور عالی سازمان سنجش از صدور یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون برای کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: توزیع اینترنتی کارت از روز ۹ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ آغاز می شود.

جزئیات آماری کارت کنکور ۹۸/ تعداد داوطلبان افزایش یافت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلی در گفتگویی افزود: آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن (معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان) و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد (معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان) هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام کنندگان در سال ۹۷ تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

توکلی یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر از داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و تعداد ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ نفر از داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی قدیم و مدرک پیش دانشگاهی هستند. به عبارت دیگر ۵۱.۵۹ درصد داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید و ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان دارای نظام قدیم هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم (هنر و زبان‌های خارجی) را نیز انتخاب کرده‌اند. تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و همچنین تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: به این ترتیب برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت و برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت صادر شده است. از تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلبی که علاقمندی دوم و سوم را اعلام کرده‌اند تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۱ داوطلب مرد هستند.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب واقعی و تعداد علاقمندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

آمار کارت و داوطلب در کنکور سراسری ۹۸ به تفکیک گروه‌های آزمایشی

گروه آزمایشی تعداد داوطلب تعداد کارت زمان برگزاری آزمون
علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ کارت صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه
علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ کارت صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه
هنر

۲۵ هزار و ۱۳۵ داوطلب اصلی

۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاقمند

۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر
علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ کارت صبح جمعه ۱۴ تیر
زبان‌های خارجی

۱۰ هزار و ۸۷ داوطلب اصلی

۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاقمند

۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر
جمع یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت صادر شده

توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون تمامی گروه‌های آزمایشی به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از ۹ تیرماه تا ۱۲ تیرماه ۹۸ برای مشاهده و پرینت کارت بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. کلیه داوطلبان لازم است نسبت به دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای آزمون در مهلت مقرر اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: با توجه به وجود دو نوع نظام آموزشی متوسط سوالات کنکور بر اساس نوع نظام آموزشی طراحی شده است. در کنکور سال ۹۸ برای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ یک نوع سوال و برای نظام آموزشی قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

نظر شما