شناسهٔ خبر: 59509 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین «تیرآرت» کلید خورد/ ایستگاهی برای گردهمایی هنرمندان تجسمی

دومین آرت‌فر هنری «تیرآرت» از سه‌شنبه چهارم تیرماه با مشارکت ۱۷ گالری تهرانی و ۲ گالری شهرستانی در پردیس چارسو آغاز به کار می‌کند.

دومین «تیرآرت» کلید خورد/ ایستگاهی برای گردهمایی هنرمندان تجسمی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دومین آرت‌فر هنری «تیرآرت» از امروز سه‌شنبه چهارم تیرماه با مشارکت ۱۷ گالری تهرانی و ۲ گالری شهرستانی با یادبودی از سه هنرمند فقید منیر فرمانفرماییان، محسن وزیری مقدم و بیژن صفاری در پردیس چارسو آغاز به کار می‌کند.

در این رویداد آثاری از هنرمندان به معرض نمایش گذاشته شده که متمرکز بر هنرِ معاصر و مدرن و پیشروی ایران هستند. این رویکرد جزو اهداف «تیرآرت» است چراکه این رویداد تلاش دارد گالری‌ها، مجموعه‌داران، علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گردهم آورد.

انتخاب بدون شائبه گالری‌ها برای حضور در «تیرآرت»

مریم مجد مدیر گالری «اثر» و هرمز همتیان مدیر گالری «دستان»، ایده راه اندازی آرت‌فر «تیرآرت» را با هم به سرانجام رسانده‌اند و حالا دومین دوره این رویداد هنری در پردیس چارسو آغاز شده است. مریم مجد یکی از برگزارکنندگان «تیرآرت» درباره راه‌اندازی آن به خبرنگار مهر گفت: نبود چنین فضای نمایشگاهی در حوزه هنرهای تجسمی بسیار حس می‌شد و ما نیز بر اساس نیاز موجود این کار را آغاز کردیم. این نیاز در ارائه هنرهای تجسمی برای مردم و ایجاد ارتباط بین آنها و همچنین تبدیل شدن به آرت‌فر بین‌المللی که تبادلات بین‌المللی صورت گیرد، احساس می‌شد تا این حفره پر شود.

وی در مورد انتخاب گالری‌های حاضر در این رویداد نیز توضیح داد: نخستین تیرآرت با دعوت از گالری‌هایی که تجربه حضور در آرت‌فرهای بین‌المللی داشتند، سال گذشته برگزار شد اما امسال علاوه بر دعوت به حضور تعدادی از گالری‌های تهران، برای گالری‌ها فراخوان عمومی اعلام شد و این گالری‌ها بر اساس تصمیم‌گیری هیأت انتخاب تیرآرت انتخاب شدند. بنابراین ما مسئولیت انتخاب را برای از بین بردن برخی شائبه‌ها، برعهده هیأت انتخاب گذاشتیم.

ویدئوآرت برای ارتباط با مخاطبان

مژگان والی‌پور مدیر گالری والی درباره این رویداد به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته اولین تیرآرت را مثبت ارزیابی کردم و به همین دلیل در دومین تیرآرت حضور دارم. همچنین چون تم گالری والی از ارائه کارهای کلاسیک به نیو مدیا و کانسپت ویدئوآرت سوق یافته است، ترجیح دادم با حضور در این رویداد هنری با مخاطبان عادی نیز ارتباط برقرار کنم.

وی که با دو اثر کانسپت ویدئوآرت که نمایانگر زندگی انسان است در این رویداد حضور دارد، درباره این اثر بیان کرد: این کار رشد و نمو و زندگی را در قالب ویدئوآرت نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، این اثر در غرفه گالری والی توسط ۹ هنرمند جوان خلق شده است و در کنار یک تابلو از سهراب سپهری جلوه بصری جالبی را به نمایش گذاشته است.

رویدادی که خوب یا بد باید در ایران برگزار شود

کیارش قویدل فیروز مدیر گالری راه ابریشم نیز درباره حضورش در تیرآرت و تأثیر این رویداد بر جامعه هنری به خبرنگار مهر توضیح داد: برگزاری تیرآرت قطعاً تأثیر خواهد داشت، چون تا قبل از تیرآرت شاهد برگزاری چنین رویدادی در ایران نبودیم، در صورتی که باید وجود داشته باشد چه خوب یا چه بد و در هر زمینه‌ای. همچنین کار مثبتی که سال گذشته انجام شد برگزاری هفته هنر تیر بود که دی ماه برگزار شد که به نظرم جریانی مثبت است و به تدریج سبب می‌شود تا به تعداد علاقمندان هنر افزوده شود.

«تیرآرت» باید به مرکزیتی در هنر برسد

رزیتا شرف‌جهان مدیر گالری طراحان آزاد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لزوم برگزاری آرت‌فر تیرآرت بیان کرد: در مجموع تیرآرت رویداد مثبتی است و گردهم آمدن تعدادی گالری کنار هم، فرصتی را برای علاقمندان هنری فراهم می‌کند و همچنین فرصتی برای هنرمندان و گالری‌های شهرستانی است که آثارشان را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: نباید انتظار داشت تیرآرت در سال اول و دوم به نتیجه نهایی برسد اما می‌توانیم امیدوار باشیم این رویداد در سال‌های آتی به مرکزیتی تبدیل شود که مخاطبانی را حتی از کشورهای اطراف داشته باشد.

شرف‌جهان، «تیرآرت» را ایستگاهی برای گردهم آمدن و دیدن آثار هنری دانست و گفت: به ویژه اینکه دومین تیرآرت در نقطه مرکزی شهر تهران واقع است که سبب می‌شود مخاطبان عام را نیز به موضوع هنر علاقمند کند.

به گزارش مهر، محمود بخشی در گالری ۰۰۹۸۲۱، علی نصیر در گالری اُ، ایمان افسریان، سمیرا علیخانزاده، محمدحسین عماد، وحید حکیم، الهه حیدری و رضا لواسانی در گالری اثر، محسن وزیری مقدم، محسن احمدوند، مونا پاد، رامتین زاد، آفرین ساجدی، پیمان شفیعی زاده، فرشید مثقالی، مجتبی طباطبایی، عادله فرزین در، مهرداد محبعلی و سپیده نوری در گالری اعتماد، علی خطایی، شنتیا ذاکر عالمی، زهرا قراخانی، علی محبوبی صوفیایی، ایمان ایزدنیا، مرتضی نعمت الهی، مازیار مختاری، اکبر میخک، سپیده بهروزیان، حسین حسینی، پریناز شفیع زاده و داوود درا در گالری امروز (اصفهان)، مهرعلی رزاق منش، غزاله رضایی، علی زنجانی، متین عابدی و پیمان هوشمندزاده در گالری AG، مرتضی خسروی، داوود زندیان، مهدی شیر احمدی، ژاله طالب پور، مریم عابدی، پری‌یوش گنجی و نصرالله مسلمیان در گالری ایرانشهر، علیرضا اسپهبد در گالری این / جا، کاوه کاضمی، سینا شیری، میلاد گرگیان، مهدی مرادپور، مریم رحمانیان و نگار یغماییان در گالری بادگیر، اصلان ارزاقی، اسماعیل بازپران، حنانه جالو، محسن زارع، مهشید محبوبی فر و علی هنرور در گالری پیرسوک (شیراز)، پی بک در گالری دستان +۲، منتخبی از آونسایدر آرت به انتخاب مرتضی زاهدی در گالری زیرزمین دستان، بهمن جلالی، رعنا جوادی، بابک کاضمی، پرگل این الو، ابراهیم نوروزی، جلال سپر، شادی قدریان، شاهین اسفندیاری، تهمینه منزوی و بزرگمهر حسین‌پور در گالری راه ابریشم، حمیدرضا اندرز، صداقت جباری، کوروش شیشه گران، محمد طباطبایی، محسن فولادپور و فرح سلطانی در گالری شیرین، مریم آئین، فرح اصولی، الناز بندگان، مریم بنی اسدی، عباس شهسوار، حامد صحیحی مهناز قاسمی در گالری طراحان آزاد، ساسان ابری، مجتبی امینی، امیرحسین زنجانی، بهرنگ صمدزادگان و سیدمحمد مساوات در گالری محسن، علیرضا جدی، امید حلاج و سیامک عزمی در گالری نیان، ریحانه افضلیان، نازنین براتی، بهزاد بزرگی، درسا بسیج، سیاوش حاتم، حمید حمیدی، پرستو شابختی، پریسا شبانی، پگی عباسپور، سارا عموهاشم، ترلان لطفی زاده، حورا نعیمی، کاویان هازلی و آنیتا هاشمی مقدم در گالری والی، ارسیا مقدم در گالری هما و هادی نیکان در گالری هدایت آثار خود را در دومین تیرآرت به نمایش گذاشته‌اند.

دوشنبه سوم تیرماه یک روز مانده به آغاز دومین تیرآرت، برای بازدید خبرنگاران، کلکسیونرها و خریداران آثار هنری بازدیدی مجزا برپا شد. علاقمندان در روزهای ۴ تا ۶ تیر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و روز ۷ تیر ساعت ۱۵ تا ۲۰ می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

نظر شما