شناسهٔ خبر: 59510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رایزنی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان تئاتر در وزارت آموزش و پرورش

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد طی جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی مجلس، مقرر شد این کمیسیون برای جذب و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان جوان تئاتر با وزارت آموزش و پرورش رایزنی کند.

رایزنی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان تئاتر در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تئاتر و تئاتر دانشگاهی، گفت: جلسه‌ای با حضور مدیران تئاتری در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد که طی آن راجع به جشنواره تئاتر دانشگاهی و حمایت از تئاتر دانشگاهی صحبت شد و اینکه نهادهای مختلف در راستای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی هم‌افزایی و هم‌گرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در آن جلسه وضعیت بودجه تئاتر و اینکه این بودجه مناسب تئاتر کشور نیست مطرح کردیم و قرار شد کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه‌ای را با دستگاه‌ها و نهادهایی که در زمینه تئاتر هزینه می‌کنند، برگزار کند و طی آن نتیجه‌ای درباره بودجه و حمایت از این هنر تأثیرگذار داشته باشند تا دوستان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی تغییری در بودجه تئاتر ایجاد کنند.

زارعی متذکر شد: اگر بودجه تئاتر این میزان ناچیز باشد و گروه‌ها همچنان به سمت فروش گیشه سوق داده شوند، ادامه این مسیر به ابتذال در تئاتر منجر می‌شود. بودجه ناچیز مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد که متأسفانه همین بودجه ناچیز هم به طور کامل محقق نمی‌شود، باید افزایش پیدا کند.

این هنرمند و مدیر تئاتری با بیان اینکه توجه بیشتر مسئولان به تئاتر به عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار و همچنین افزایش مخاطب تئاتر از دیگر بحث‌هایی بود که در جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای مطرح شد، توضیح داد: آقای امیرحسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی هم در این جلسه در رابطه با وضعیت اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان جوان تئاتر صحبت کرد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: مقرر شد تا کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش جلساتی داشته باشند تا زمینه جذب جوانان فارغ التحصیل تئاتر در وزارت آموزش و پرورش فراهم شود. به این طریق تئاتر دانش آموزشی نیز می‌تواند شکل بگیرد که بر بدنه تئاتر ایران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

زارعی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه قرار شد برای جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز ردیف بودجه‌ای در وزارت علوم در نظر گرفته شود تا بتواند به صورت مستقیم و مستقل از این جشنواره حمایت کند.

نظر شما