شناسهٔ خبر: 59535 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عاملی مطرح کرد: تشکیل کمیسیون معین دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیسیون معین دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاهها خبر داد.

تشکیل کمیسیون معین دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه دیدار نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عاملی گفت: در این جلسه بیش از هر چیز انتظار این است که از دانشجویان و نمایندگان بدنه دانشگاهی مباحث دانشی و انتقادات علمی شنیده شود.

وی ادامه داد: اینکه پهپاد آمریکایی مورد اصابت موشک‌های ایرانی و انهدام قرار می‌گیرد و با افتخار ملی همراه می‌شود ناشی از خودباوری و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی است که در اثر آن توانسته‌ایم روی پای خودمان بایستیم.

نیازمند مقاومت به همراه اندیشه نظام‌مند برای استقرار جامعه و نظام اسلامی هستیم

وی ادامه داد: ما در حال تغییر مسیر تاریخ هستیم که با سادگی هم تغییر نمی‌یابد و نیازمند مقاومت به همراه اندیشه نظام‌مند برای استقرار جامعه و نظام اسلامی هستیم.

عاملی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که جمعیت علاقه‌مندان به انقلاب را روز به روز افزایش دهیم.

تشکیل کمیسیون معین دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر روی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود بدنه دانشجویی پیشنهاد کرد: می‌توان با تشکیل کمیسیون معین دانشجویی در دانشگاه که به نوعی معین شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد از این ظرفیت به گونه‌ای استفاده کرد که بتواند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی یک نفر نماینده دانشجویی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بتواند حضور پیدا کند.

عاملی گفت: ممکن است در فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نواقص و ضعف هم وجود داشته باشد اما به هرحال اقدامات مؤثری در این شورا انجام گرفته و در حال انجام است.

وی افزود: ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که در آن فاصله طبقاتی کاهش یابد و همه تبدیل به طبقه متوسط جامعه شوند.

۸۵ مصوبه شورا سیاستگذاری بوده است

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون حدود ۲۲۲۶ مصوبه را به تصویب رسانیده که البته اکثر آنها مصوبات موردی بوده‌اند و صرفاً ۸۵ مصوبه آن اسناد سیاست‌گذاری بوده است و از میان آنها تنها سه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی و سند نقشه جامع علمی کشور به عنوان سندبالادستی و مصوبه مادر محسوب می شوند.

وی افزود: سند نقشه جامع علمی کشور ۲۲۴ اقدام دارد که به همین منظور جلسات ستاد راهبری اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور به صورت منظم و هر دو هفته یکبار در جهت پیگیری اقدامات مذکور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، ضمن آنکه جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز به همین صورت هر دو هفته یکبار در دبیرخانه شورا در حال تشکیل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از اسناد مصوب ما با مشکل اجرایی شدن مواجه شده‌اند به سبب عدم پیش‌بینی برخی پشتوانه‌های اجرایی از قبیل بودجه است و در مسئله‌ای چون بودجه، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند تکلیف مالی برای دولت تعیین کند.

وی افزود: بسیاری از انتقادات مطرح شده مربوط به حوزه اجراست که مسئول آنها مجریانی چون وزرا، رؤسای دانشگاه‌ها و… هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شفافیت مذاکرات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شاید بتوان انتشار مشروح مذاکرات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از اعضای شورا استفسار کرد.

در دوره استفاده از تمامی ظرفیت‌ها هستیم

عاملی ادامه داد: ما در دوره ای هستیم که دوره غیر مرکزی کردن ظرفیت ها و استفاده از تمامی ظرفیت‌هاست و بنده نسبت به ارائه پیشنهاد و لایحه توسط بدنه دانشجویی استقبال می‌کنم.

نظر شما