شناسهٔ خبر: 59582 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

بزقاب

بزقاب برخی از داستان‌های این مجموعه، برگزیده‌ نهمین دوره مسابقه داستان‌نویسی مجله «اطلاعات هفتگی»، دومین جشنواره ادبی بسیج «قشم» و دومین جایزه ادبی یزد است.

بزقاب

مصطفی بیان

ناشر: روزنه

تعداد صفحه: ۱۷۲ صفحه

قیمت: ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان

کتاب «بزقاب» شامل ۳۳ داستان کوتاه از مصطفی بیان است. چالش‌های روابط انسانی در داستان‌های این مجموعه پررنگ است و به مفاهیم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در زندگی روزمره انسان‌ها نگاهی واقع‌گرایانه دارد. 

مصطفی بیان، متولد ۱۳۶۳. او داستان‌نویسی را از نوجوانی با مجله‌های «کیهان بچه‌ها»، «سروش نوجوان» و «سلام بچه‌ها» آغاز کرد. در سال‌های پس از آن نیز با نشریات مختلف مانند: «سروش جوان»، «جوانان امروز»، «پسران و دختران»، «اطلاعات هفتگی»، «چلچراغ»، «گلستانه»، «چوک»، «آرمان امروز»، «روزگار»، «ابتکار»، «فرهیختگان»، «برگ هنر» و «سرمشق» ارتباط داشت و چندین داستان، مقاله ادبی و نقد داستان را در این نشریات به چاپ رساند. سال ۱۳۹۴ «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و جایزه مستقل «داستان کوتاه سیمرغ» را پایه‌گذاری کرد. مجموعه داستان‌های متخب سه دوره جایزه داستان کوتاه سیمرغ را از سال ۹۴ تا ۹۶ با عنوان «در خانه‌ی ما کسی یانگ را دوست نداشت» گردآوری کرد که در سال ۱۳۹۷ توسط نشر داستان منتشر شد. 

برخی از داستان‌های این مجموعه، برگزیده‌ نهمین دوره مسابقه داستان‌نویسی مجله «اطلاعات هفتگی»، دومین جشنواره ادبی بسیج «قشم» و دومین جایزه ادبی یزد است. همچنین برخی دیگر از داستان‌ها به مرحله نهایی ششمین جایزه ادبی لیراو، ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب و یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره راه یافته است. 

نظر شما