شناسهٔ خبر: 59623 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «زن ایرانی در گذار از سنت به مدرن» معرفی می‌شود

نشست معرفی کتاب «زن ایرانی در گذار از سنت به مدرن» نوشته سهیلا ترابی فارسانی از سوی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود.

کتاب «زن ایرانی در گذار از سنت به مدرن» معرفی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «زن ایرانی در گذار از سنت به مدرن» با حضور سهیلا ترابی فارسانی نویسنده کتاب دوشنبه 17 تیرماه در کتابخانه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود.

این کتاب حاصل دغدغه‌ای است برای پاسخ به این پرسش که زن سنتی کیست و زن مدرن کدام است؟ درهم‌تنیدگی این مفاهیم در زندگی روزمره‌ی ما و مواجهه‌ هر روزه با مسائلی از این دست ضرورت پرداختن به این موضوع را آشکار می‌کند. از آنجا که جامعه‌ای همچون ایران این شناخت برای نسل جدید که از یک سو از طریق خانواده و فرهنگ به جاده‌های سنت مرتبط است و از سوی دیگر در ضرورت زندگی معاصر به بزرگراه‌های جهان نوین متصل گشته است، آگاهی از مسیری که طی شده و شناخت از آنچه سنت نامیده می‌شود بی‌تردید لازم و ضروری است.

از این رو در این کتاب کوشیده شده است ترسیمی تاریخی از وضعیت زنان در گذشته به دست داده شود به خصوص با انتخاب دوره‌ قاجار که هم بر سنت‌های اجتماعی استوار بود و هم ورود عناصر نوگرایانه را تجربه کرده بود. تجزیه و تحلیل ابعاد گوناگون ساختار و سنت و چگونگی طی شدن مسیر در گذار و مشخصا ابعاد گوناگون آن می‌تواند ما را در طی هوشمندانه و عقلانی مسیر در پیش رو یاری کرد. بیشتر می‌توان گفت که در این نوشتار کوشیده شده زن در درون ساختار سنت فهمیده شود و مسیر عبور و تغییرات آن نیز به لحاظ روش‌های مواجهه واکاوی شود چرا که برای هر تغییری باید مساله را به درستی شناخت.

کتابخانه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، نبش خیابان کوشا، روبه روی ورزشگاه شهید کشوری، ساختمان آرشیو ملی ایران، طبقه چهارم واقع شده است.

نظر شما