شناسهٔ خبر: 59646 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی خالق «مرغ سحر» کتاب شد/ انتشار اسناد تازه از مرتضی نی‌داود

یک مدرس و پژوهشگر موسیقی ایرانی از انتشار یک کتاب پژوهشی با عنوان «جویبار جوشنده» با تمرکز بر زندگی و آثار هنری زنده یاد مرتضی نی‌داود خبر داد.

زندگی خالق «مرغ سحر» کتاب شد/ انتشار اسناد تازه از مرتضی نی‌داود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدامین میراحمدی پژوهشگر و مدرس موسیقی ایرانی در گفتگویی گفت: کتاب پژوهشی «جویبار جوشنده» شرح و تحلیلی بر آثار و احوال استاد مرتضی نی داود است که تیر ماه سال جاری توسط انتشارات «موسیقی» منتشر شده است.

وی ادامه داد: زندگینامه تحلیلی، دیسوگرافی (اثر شناسی) و تحلیل آن، نت نگاری آثار برجسته به همراه تحلیل، بخش‌های اصلی این کتاب هستند.

میراحمدی در پایان بیان کرد: همراه این کتاب فیلم مستندی ارائه شده است که خیلی از اسناد آن برای اولین بار است که منتشر می‌شود. در این فیلم بنده به همراه استاد داریوش طلایی پژوهشگر، ردیف دان و استاد دانشگاه پیرامون زندگی استاد مرتضی نی‌داود به ارائه نقطه نظراتی پرداخته‌ایم که امیدوارم بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد. ضمن اینکه نمونه صوتی آثاری که در این کتاب نت شده نیز به همراه کتاب ارائه شده است.

مرتضی نی داود موسیقی‌دان برجسته ایرانی و خالق آثار ماندگاری چون «مرغ سحر»، «آتش در سینه دارم» و «ماه من» است که ضمن حفظ اصالت موسیقی ایرانی موفق به خلق آثارِ ماندگار و فراگیر شده است.

نظر شما