شناسهٔ خبر: 59708 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد عضو هیأت مدیره انجمن منتقدان از «نقدهای مجازی»

عضو هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ضمن انتقاد از فراگیری «نقدهای مجازی» از تلاش این انجمن برای جلوگیری از این جریان خبر داد.

انتقاد عضو هیأت مدیره انجمن منتقدان از «نقدهای مجازی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جعفر گودرزی عضو هیأت مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی در گفتگویی با اشاره به برگزاری جلسه داخلی هیأت مدیره این انجمن گفت: شنبه ۲۹ اسفند ماه جلسه نهایی برای انتخاب رئیس هیأت مدیره و دیگر اعضای انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در مجمع عمومی که در تاریخ شنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد، آقای طوسی ۱۵ سرفصل را به عنوان اهداف و وظایف انجمن اعلام و برای اعضا توضیح دادند که در اساسنامه صنف درج شده است.

گودرزی بیان کرد: در تلاش هستیم تا در هر شرایطی از شأن و جایگاه صنف خود دفاع کرده و جدی‌تر به آن بپردازیم.

آخرین مراحل ثبت در وزارت کار

این منتقد سینما توضیح داد: به تازگی مرحله اول ثبت صنف در وزارت کار انجام شده است و به زودی بعد از تأیید از سوی وزارت کار، برای دریافت شناسه ملی از قوه قضائیه اقدام می‌کنیم تا از لحاظ قانونی به رسمیت شناخته شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گسترش نقدهای غلط در فضای مجازی توضیح داد: متأسفانه نقد سینما در فضای مجازی بسیار پررنگ شده و معمولاً هم این نقدها متعلق به افرادی است که پیش از این هیچ نقد مکتوبی در زمینه سینما نداشته‌اند. از جمله مسائلی که در نقدهای مجازی می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش غلط‌های املایی و دستوری است که اصل مساله نقد را هم زیر سوال می‌برد.

منتقدانی که «نقد» از آن‌ها ندیده‌ایم!

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ادامه داد: در شورای مرکزی تلاش می‌کنیم تا ساز و کار جدیدی را ایجاد کنیم که تا آنجا که می‌توانیم مانع گسترش چنین نقدهایی در فضای مجازی باشیم. از دیگر مواردی فضای نقد سینمای ایران با آن دچار مشکل شده است، حضور افرادی به عنوان منتقد سینما است که تا امروز هیچ نقدی از آنها ندیده و نخوانده‌ایم.

گودرزی در پایان گفت: با توجه به اینکه به زودی انتخابات جدید خانه سینما برگزار می‌شود، بی‌شک نماینده‌ای از انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی خواهیم داشت.

جعفر گودرزی در مجمع عمومی سال گذشته انجمن منتقدان، از ۱۲۵ رأی، ۱۱۱ رأی به‌دست آورده بود و امسال هم در انتخابات اخیر از مجموع ۷۲ رأی با ۵۲ رأی فرصت حضور در شورای مرکزی انجمن را به‌دست آورد.

نظر شما