شناسهٔ خبر: 59881 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت

پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت چه ترفند­هایی دارد ؟

عموم‌ مردم فکر می­کنند خرید بلیط هواپیما عمده ترین قسمت هزینه­ی سفرشان را تشکیل می­دهد اما باید توجه داشته باشند پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت ترفند­هایی دارد و اگر این نکات و ترفند­­­ها را بکار بگیرند تهیه بلیط هواپیما با قیمت مناسب خیلی برایشان دشوار نخواهد بود. اینکه بدانید از کجا و چه زمان و چگونه اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید بسیار مهم است و در قیمت بلیط هواپیمایی که خریداری می­کنید خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از بهترین راه­های خرید بلیط و همچنین رزرو هتل شرکت­های گردشگری هستند . این شرکت­ها بدلیل عقد قرارداد­های بلند مدت و داشتن همکاری دائم با شرکت­های هواپیمایی و هتل­ها معمولا تخفیف­های خوبی ارائه می­دهند . ضمن اینکه در بیشتر موارد کیفیت خدماتی که ارائه می­کنند هم بالاتر و بهتر است. در این میان وب سایت کی سفر یکی از بزرگترین آژانس های هواپیمایی است که برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی از تامین کنندگان مختلف می باشد. شما به راحتی با مراجعه به وب سایت کی سفر می تواند با اطمینان از قیمت و کیفیت سفر خود بلیط خود را از آنجا تهیه نمائید. وب سایت کی سفر دارنده اکثر مسیرهایی هوایی است  که آنها را در قالب پکیج های سفر به همراه محل اقامت به مسافر ارائه می دهد. به عنوان مثال مسیرهایی پرتردد هوایی آن به صورت تور کیش لحظه آخری ، تور مشهد لحظه آخری و تور لحظه آخری گرجستان می باشند. 

دقت داشته باشید که شما با صرفه جویی که از محل خرید بلیط هواپیما ارزان انجام می­دهید ، می­توانید منابع مالی خود را بهینه مصرف کنید. مثلا مدت بیشتری را صرف گردشگری و سیاحت نمایید تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

در ادامه قصد داریم ساده ترین و مناسب ترین راه­های خرید بلیط ارزان هواپیما را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما هم بتوانید در زمان مناسب بلیطی تهیه کنید که مقرون به بصرفه تر باشد.

خرید و رزو بلیط هواپیما بصورت آنلاین

بطور کلی خرید بلیط هواپیما بصورت انلاین برای شما هزینه­ی کمتری نسبت به آژانس­های مسافرتی خواهد داشت. برای این کار حتما سه یا چهار روز وقت بگذارید و ضمنا با مقایسه چند سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و گرفتن استعلام حتما می­توانید ارزان ترین بلیط را تهیه نمایید . برای مثال اگر قصد دارید بین دو شهر آسیایی سفر نمایید و برای این مسافرت وقت کافی نیز دارید مثلا اگر برای جستجوی اول بلیطی پیدا کردید که ۱۵۰ دلار قیمت دارد سریع آن را نخرید و تلاش کنید سایت­های دیگر را نیز جستجو کنید (ممکن است بتوانید همان بلیط را با قیمتی پایین­تر از سایتی دیگر تهیه کنید!)

بطور کلی معمولا روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای تهیه بلیط هواپیما بهتر است در این روزها شما می­توانید در ارزان ترین حالت ممکن بلیط خود را تهیه کنید. در ماه­های نوامبر و جولای زمان مناسبی است برای رزو بلیط، زیرا در این ماه­ها تقاضا برای رزو بلیط کم می­شود و مردم میلی برای سفر و برنامه ریزی ندارند و در نتیجه قیمت خود به خود کاهش می­یابد ولی در مقابل روزهایی هستن که نرخ ها افزایش می­یابد و برای مثال بعد از ششم معمولا کارمندان حقوق خود را دریافت می­نمایند و بفکر مسافرت می­اُفتند. در این زمان نرخ ها رو به بالاست زیرا تقاضا برای خرید و رزو بلیط هواپیما زیاد می­شود.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ( تور های لحظه آخری )

یکی دیگر از بهترین زمان­ها برای خرید بلیط مناسب تورهای لحظه آخری است. چون شرکت­های هواپیمایی با نزدیک شدن به زمان پرواز می­خواهند تا جای ممکن تمام صندلی­های موجود را پر کنند در نتیجه تخفیف­های بسیار خوبی ارائه می­دهند . بطور کلی بهترین زمان برای گرفتن بلیط اواسط هفته است و باید سعی کنید در شروع تعطیلات بلیط رزو نکنید چون بصرفه نمیباشد. و اما در کشورهای خارجی چون تعطیلاتشان در روزهای شنبه و یکشنبه است چهارشنبه زمان مناسبی برای رزو بلیط است و برای شما ارزان تر تمام می­شود. به همین دلیل شرکت­های هواپیمایی اقدام به فروش بلیط­های رزو نشده با قیمت پایین می­کنند.

گوش بزنگ باشید !

معمولاً شرکت­های هواپیمایی در سالروز افتتاحیه خود و یا روز­های خاص دیگر تخفیفات ویژه­ای می­گذارند و این بهترین زمان برای رزو بلیط هواپیما می­باشد. شما حتی می­توانید سفر خود را از قبل طوری برنامه ریزی کنید که همزمان با این مناسبت ها سفرتان را شروع کنید . با این کار می­توانید هزینه­ی بیشتری را صرف سیاحت و تفریحتان کنید .

در تعطیلات تا جای ممکن بلیط رزرو نکنید!

در روزهای خاص مانند ایام نوروز و تعطیلات رسمی دیگر همانطور که مطلع هستید همه مردم به مسافرت می­روند برای همین تقاضا برای خرید بالاست و این موضوع باعث گرانی می­شود. بنابراین اگر شغلتان جوری است که می­توانید در روزهای غیر تعطیل سفر کنید ، بهتر است در پایان تعطیلات اقدام به رزو بلیط هواپیما کنید (درست موقع ای که همه قصد بازگشت دارند شما می­توانید سفر خود را آغاز کنید!) اگر هم حتما تمایل دارید در ایام تعطیلات مثل بقیه به مسافرت بروید سعی کنید شهرهای خاص مانند مشهد ، اصفهان و شیراز را فراموش کنید زیرا اکثر مردم برای سفر این شهرها را انتخاب می­کنند که این کار باعث گرانی و پایین آمدن کیفیت سفر می­شود پس تلاش کنید جایی را انتخاب کنید که کمتر مورد توجه باشد. زیرا این کار تاثیر زیادی در هزینه سفر شما دارد (در یک کلام خلاصه می کنم صحبتم را : متفاوت عمل کنید!)

بلیط چارتر بخرید

چارتر یعنی اجاره کردن هواپیما ، هتل و ... به صورت دربست . معمولا آژانس­های هواپیمایی برای برخورداری از تخفیف بیشتر بصورت کامل پرواز­هایی که تردد بیشتری دارند را رزرو می­کنند . بر خلاف باور رایجی که در بین مردم وجود دارد همیشه ارزان ترین بلیط هواپیما ، بلیط چارتر نیست و گاهی حتی گران تر از بلیط­های دیگر است. در واقع قیمت بلیط چارتر بستگی به زمان سفر شما و همچنین تصمیم شرکت هواپیمایی چارتر کننده دارد چراکه معمولاً این شرکت ها همه بلیط های خود را نمی فروشند ( مخصوصا در مواقع پیک مسافرت ها ) و سعی می کنند با قیمت­های بالاتری آنها را ارائه کنند . البته در نقطه مقابل گاهی همه صندلی ها رزرو نمی شوند و بخاطر اینکه هواپیما با صندلی خالی پرواز نکند ، آژانس­های هواپیمایی تصمیم می گیرند از بخشی از سود خود بگذرند و تخفیف های خوبی بدهند که معمولا به این نوع بلیط ها ، لحظه آخری می­گویند .

دنبال برند های هواپیمایی مطرح نباشید!

بعضی­ها فکر می­کنند اگر با هواپیما­­های شرکت­های برند و معروف­تر سفر کنند، سفر ایمن­تر و بهتری دارند اما همیشه این موضوع درست نیست و چه بسا شرکت­های هواپیمایی نچندان معروفی وجود داشته باشند که از هواپیما های بهتری استفاده کنند و حتی کیفیت خدماتی که ارائه می­کنند بهتر باشد . مسلم است که در بیشتر مواقع و در شرایط یکسان شرکت­های هواپیمایی غیر برند ، ارزان ترین بلیط هواپیما را در اختیار شما قرار می­دهند . البته همیشه هم ارزان بودن نباید ملاک انتخاب شما باشد چرا که پای جانتان در میان است و باید تا جای ممکن بهترین شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید .

در این مطلب تلاش کردیم چند راهکار برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت پیش روی شما بگذاریم . صد البته که ترفند­های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در فرصت های آتی حتما به آنها خواهیم پرداخت .

نظر شما