شناسهٔ خبر: 59929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ دانشگاه برتر در زمینه مقاله مشترک با خارجی‌ها معرفی شدند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ۱۰ دانشگاه برتر ایران که دارای درصد بالای مقالات مشترک علمی با سایر کشورهای دنیا را دارند معرفی کرد.

۱۰ دانشگاه برتر در زمینه مقاله مشترک با خارجی‌ها معرفی شدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین المللی و سفرای کشورهای هدف با محوریت همکاری‌های علمی بین المللی چالش‌ها و راه‌های برون رفت امروز با حضور وزیر علوم، روسای دانشگاه های برتر و برخی از سفرای خارجی مقیم ایران در وزارت علوم برگزار شد.

حسین سالار آملی با اشاره به روند رو به رشد تولیدات علمی مشترک ایران با سایر کشورها و نیز افزایش سفرهای علمی محققان و دانشمندان برجسته جهان به داخل کشور گفت: آمار افراد اعزامی در چهارماهه اول سال جهت دوره‌های کوتاه مدت در سال ۹۷ تعداد ۱۱۶ نفر و در سال ۹۸ تعداد ۱۰۱ نفر بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد اعزام اعضای هیئت علمی برای شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی ۵۴۱ نفر بوده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: بیشترین اعزام محققان و اعضای هیئت علمی در سال ۹۸ به ۱۰ کشور آلمان، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، سوئد، قزاقستان، اسپانیا، ترکیه، چین و عراق بوده است.

سالارآملی در ادامه با اشاره به تعداد اساتید و محققان خارجی که به ایران سفر کرده اند، اظهار داشت: در چهار ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۶۴۹ محقق و عضو هیئت علمی و در چهار ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۶۱۸ نفر از کشورهای ایتالیا، آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، استرالیا و عراق به ایران سفر کرده اند.

وی درخصوص مجموع پروژه‌های تحقیقاتی مشترک جاری با دانشگاه‌های برتر دنیا افزود: در مجموع ۲۷۳ پروژه با کشورهای پاکستان، هند، سویس، آفریقای جنوبی، روسیه، مجارستان و ترکیه در حال انجام است و تولیدات علمی مشترک ایران به تفکیک کشورهای همکار در پایگاه ISI در بازه سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ با آمریکا حدود ۱۲۹۷۳، کانادا ۵۷۸۶، چین ۳۳۸۴، ترکیه ۳۰۸۱ تولیدات علمی مشترک بوده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، به ۱۰ دانشگاه برتر ایران به تفکیک درصد مقالات مشترک با کشورهای دیگر در بازه سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز و دانشگاه شیراز ۱۰ دانشگاه برتر کشور هستند که دارای درصد بالای مقالات مشترک علمی با سایر کشورهای دنیا هستند.

نظر شما