شناسهٔ خبر: 59940 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات وزیر علوم درباره حکم انفصال از خدمت ۲ رئیس دانشگاه

وزیر علوم درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد بورسیه ها و انفصال از خدمت روسای دانشگاه های تربیت مدرس و کاشان توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات وزیر علوم درباره حکم انفصال از خدمت ۲ رئیس دانشگاه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی امروز در حاشیه نشست روسای دانشگاه های متولی کارگروه های همکاری های علمی و بین المللی و سفرای کشورهای هدف با محوریت همکاری های علمی و بین المللی، چالش ها و راه های برون رفت در گفتگو با مهر درباره بورسیه ها و انفصال از خدمت روسای دانشگاه های تربیت مدرس و کاشان توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: برخی بورسیه ها از مجموع بورسیه های کثیر سال های گذشته بودند که بعد از فارغ التحصیلی به دانشگاه ها مراجعه کردند و دانشگاه ها اعلام کردند بعد از شش یا هفت سال که گذشته برنامه و سیاست ها عوض شده و دیگر نیاز به این افراد نیست.

وی ادامه داد: به طور معمول به این صورت بوده که وزارت علوم برای این افراد در دانشگاه های دیگر جایابی می کند.

وزیر  علوم گفت: برخی از این افراد اصرار دارند در دانشگاهی که قرار بوده پذیرش شوند فعالیت کنند و برای همین به دیوان عدالت اداری مراجعه کردند و علیرغم اینکه دیوان نباید حکم اجبار را می داد حکم داده که دانشگاه ها این افراد را پذیرش کنند.

غلامی تصریح کرد: دانشگاه ها این خصوص مقاومت کردند علیرغم اینکه بحث بورسیه ها یک بحث علمی است این افراد به دیوان عدالت اداری اعلام کرده اند که دانشگاه ها ما را پذیرش نمی کنند دیوان هم اعلام کرده اگر حکم را اجرا نکنند می توانیم حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه را بدهیم ولی هنوز حکمی ارائه نشده است.

وزیر علوم اظهار کرد: برخی از دانشگاه ها با توجه به حکم دیوان عدالت اداری بالاجبار این افراد را پذیرش کردند و با آنها قرارداد نیز بسته اند اما به لحاظ کلی موضوع انفصال رئیس دانشگاه نیست، موضوع فضایی است که به وجود آمده و ما تلاش می کنیم آن را حل کنیم.

نظر شما