شناسهٔ خبر: 59980 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه مُهرشناسی در میراث مکتوب

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، کارگاه آموزشی تخصصی مُهرشناسی را با تدریس عمادالدین شیخ‌الحکمایی برگزار می‌­کند.

برگزاری کارگاه مُهرشناسی در میراث مکتوب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مُهر و اثر مُهر به عنوان نشان هویت اشخاص در فرهنگ اسلامی جایگاهی ویژه دارد. اسناد و نسخه­‌های خطی را بدون شناخت دقیق اسناد و توانایی خواندن و آشنایی با فرهنگ مهرنویسی و مهرخوانی نمی‌توان به درستی تجزیه و تحلیل کرد. فضای کم و حجم کلمات، انتخاب عبارات و شیوه چینش کلمات در مُهرها تابع قوانین و متکی بر مجموعه‌ای از باورها و سنت­‌های کهن فرهنگی است.
 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، این مؤسسه کارگاه آموزشی تخصصی مُهرشناسی را با تدریس عمادالدین شیخ‌الحکمایی برگزار می‌­کند.

هدف از برگزاری این کارگاه، تبیین و بررسی پیشینه کاربرد مهر، اصول مهرخوانی و قواعد نگارش آن همراه با تمرین عملی، طرح موضوع مهرشناسی به عنوان یک زمینه گسترده پژوهشی، منابع و کاربردهای مختلف مهر و ارایۀ نمونه­‌هایی از موضوع مهرپژوهی است.

زمان برگزاری این کارگاه آموزشی روزهای ‌شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و هزینه شرکت در آن ۱۵۰ هزار تومان است.


پژوهشگران و علاقه­‌مندان به شرکت در این دوره لازم است فرم ثبت‌نام را تکمیل و به همراه فیش واریزی به ایمیلinfo@mirasmaktoob.ir ارسال کنند.

شماره تماس روابط عمومی: ۶۶۴۹۰۶۱۲ (داخلی ۱۱۵ و ۱۰۶)
مکان: تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و دانشگاه، شماره ۱۱۸۲ (ساختمان فروردین)، طبقه ۲، واحد ۸، مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب. شایان ذکر است که به شرکت­‌کنندگان در این دوره، گواهی حضور اعطا می‌شود.

نظر شما