شناسهٔ خبر: 60007 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

کشته شدن گاو دریایی (دوگونگ) در سواحل تایلند + عکس

پلاستیک ، قاتل جانوران در حال انقراض تایلند!

تایلند دارای سواحل زیبا و متعددی می باشد و می توانید با سفر به این کشور طبیعت و موجودات متفاوتی را ببینید. بسیاری از مردم هنگام سفر با تور تایلند تمایل دارند به دریا ها و سواحل تایلند بروند و موجودات با مزه و در حال انقراضی را ببینند که گاو دریایی (یا دوگونگ) نام دارند. دوگونگ نوعی پستاندار دریایی با اندازه متوسط است که در آب های هند و غرب اقیانوس آرام زندگی می کنند. آنها از غذاهای موجود در دریا استفاده می کنند و گیاه خوار می باشند. گاو های دریایی بیشتر در آب دریا  و در خلیج ها یافت می شوند ولی امروزه بدلیل تخریب هایی که در دریا ، توسط انسان رخ داده ، این موجودات نتوانستد به زندگیشان درون آب های پر عمق ادامه دهند و در نتیجه به ساحل ها نزدیک شدند. آنها برخلاف دیگر آبزیان فاقد بال پشتی هستند وبیش از 70 سال عمر می کنند و سرعت کمی در تولید مثل دارندو در حال حاضر دوگونگ ها در حال انقراض و بسیار آسیب پذیر می باشند.

دوگونگی به نام مریم
 

مریم ، نامی که به معنای "بانوی دریا" است ، در ماه آوریل در یک ساحل در استان کرابی جنوبی پیدا شد. او یک گاو دریایی یتیم بود که پس از انتشار تصاویری از او در اینترنت، قلب دوستداران حیوانات را در سرتاسر جهان دزدید. افراد زمانی که این دوگونگ را یافتند بر این باور بودند که او فقط چند ماه داشته باشد و توسط جزر و مد ، از مادرش جدا شده باشد. چندی پیش مقامات گفتند که مریم در 17 آگوست در اثر عفونت حاصل از تکه های پلاستیک در معده اش، درگذشت. این پستاندار هشت ماهه یک هفته پیش مریض شد و از خوردن غذا امتناع کرد. در طی کالبد شکافی پس از مرگش، چند قطعه پلاستیک از جمله یک قطعه ی پلاستیکی 20 سانتی متری در معده دوگونگ یافت شد. "چایاپروک وراوونگ" ، رئیس پارک دریایی ترنگ گفت : "این حیوان در اثر عفونت خونی و چرک در معده اش درگذشت."

دام پزشک این دوگونگ افزود: "بسیاری از قطعات پلاستیکی کوچک روده های او را فرا گرفته و در آخر منجر به عفونت خون و التهاب ریه شده است. همه از ،مرگ این موجود با مزه و در حال انقراض ناراحت هستیم ، ولی ما برای نجات این حیوانات نادر باید محیط زیست را نجات دهیم."

همچنین وی در ادامه گفت :" او به ما آموخت که چگونه عاشق شویم و بعد از آن رفت ؛ انگار که به همه بگوید لطفاً مواظب ما باشید و از انقراض گونه هایم جلوگیری کنید."

دوگونگ ها به عنوان موجودات آسیب پذیر شناخته شده اند ؛ به این معنی که آنها پس از هزاران سال شکار توسط انسان به دلیل گوشت و روغنشان ، در معرض خطر جدی قرار دارند.

آیا شکار دوگونگ قانونی است؟

طبق قوانین کشور تایلند هر گونه تجارت و یا صید و خرید و فروش این گونه ، غیر قانونی می باشد و پیگرد قانونی دارد. شکار سنتی هنوز هم در چندین کشور مدرن ، به ویژه در شمال استرالیا و جزایر اقیانوس آرام ، انجام می شود.

آناتومی بدن دوگونگ ها به چه شکل می باشد؟

بدن دوگونگ استوانه ای شکل و بزرگ است و دارای پوستی ضخیم و صاف می باشد که از بدو تولد به رنگ کرم کم رنگ است ، اما با افزایش سن کم کم به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری تیره می شود. به دلیل ماندن جلبک های دریا روی پوست این جانور، رنگ یک دوگونگ می تواند تغییر کند. روی سطح بدن این حیوانات به ندرت مو می توان یافت و تعداد زیادی از گاو های دریایی فاقد مو هستند. اکثر این موهای کم هم دور و اطراف دهان آن قرار دارند. دم آنها نیز دارای شکافهای عمیقی است. مغز یک دوگونگ حداکثر 300 گرم وزن دارد ، یعنی حدود 1/1 درصد از وزن بدن حیوان است.

برای دیدن عجیب ترین مناطق و موجودات، به این کشور سفر کنید ، تا بتوانید زیبایی را در تمام مناطق آن پیدا کنید.

تور های گشت نوید ارائه کنند ی انواع پکیج ارزان تایلند می باشند . برای دیدن قیمت تور تایلند به گشت نوید مراجعه کنید.

02122332753

www.gashtenavid.com


 

برچسب‌ها:

نظر شما