شناسهٔ خبر: 60009 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه جذب وزرای دولت در دانشگاهها

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جذب وزرا و کارکنان دولت در دانشگاه ها گفت: اجازه استخدام به دانشگاهها داده نشده است و تنها قرارداد یکساله مجاز است.

نحوه جذب وزرای دولت در دانشگاهها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی کی‌نژاد در گفتگویی درباره بکارگیری اساتید بازنشسته و کارکنان دولت در دانشگاه ها به عنوان عضو هیئت علمی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه دارد که دانشگاه ها می توانند از ظرفیت اساتید بازنشسته در مسایل مربوط به تحقیقات، کمیته های تالیف کتاب و شوراهای پژوهشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ولی این اساتید نمی توانند در کلاس های آموزشی مشغول فعالیت شوند، شورای عالی انقلاب فرهنگی براین اساس این موضوع را مطرح کرد که ممکن است دانشگاه ها به تجربیات این اساتید نیاز داشته باشند و براساس این مصوبه بتوانند از ظرفیت آنها استفاده کنند.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: از طرفی با توجه به تعداد زیاد بورسیه ها که منتظر استخدام در دانشگاه ها هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه استخدام این اساتید را به دانشگاه ها نداده بلکه این افراد می توانند به صورت قراردادی یکساله به عضویت هیئت علمی این دانشگاه ها درآیند و نمی توانند استخدام شوند.  

وی درباره عضویت برخی وزرا به عنوان هیئت علمی در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران تا کنون دو مورد از افراد بازنشسته دولت را با سمت وزیر و با مصوبه هیئت امنای دانشگاه جذب کرده است. دلیل دانشگاه تهران برای این کار این است که این افراد با توجه به اینکه در مسائل اجرایی کشور حضور داشته اند می توان از تجربیات شان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جذب دو وزیر مذکور خلاف مقررات نبوده افزود: دانشگاه تهران با این اساتید قرارداد یکساله منعقد کرده و این اساتید به صورت قراردادی جذب هیئت علمی دانشگاه می شوند و استخدام دانشگاه نمی شوند.

به گزارش مهر، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران اخیرا اعلام کرد، هیئت جذب دانشگاه تهران جذب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در این دانشگاه را تایید کرده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۸-۰۶-۰۲ ۱۲:۴۵حمید 0 0

    ما توی دانشگاه به دانشمند نیاز داریم نه مدیر اجرایی موفق. دانشگاه نباید بشه حیات خلوت دولتا. وزرا بعد از مسولیت باید برند دنبال زندگی اروم کنار خانواده هاشون
                                

نظر شما