شناسهٔ خبر: 60057 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مقاومت دانشگاهها در برابر کاهش ظرفیت دکتری

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: درصد کمی از ظرفیت پذیرش دوره دکتری کاهش یافته اما همچنان دانشگاه ها در مقابل کاهش ظرفیت دکتری مقاومت می کنند.

مقاومت دانشگاهها در برابر کاهش ظرفیت دکتری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی خاکی صدیق در گفتگویی درباره ساماندهی و کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری گفت: در حال حاضر درصد های پذیرش دوره دکتری در حال کم شدن است.

وی ادامه داد:  اما علی رغم اینکه همه می‌دانیم باید ظرفیت دانشجوی دکتری کاهش یابد، متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها بنا به دلایلی در مقابل کاهش ظرفیت دکتری مقاومت می کنند و حتی می خواهند ظرفیت دوره دکتری را نیز افزایش دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره ساماندهی دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: کیفی و بهینه سازی در دوره های دکتری دانشگاه آزاد در حال انجام است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد خود با این مفاهیم آشنا هستند، کیفی سازی پروسه سختی است چیزی نیست که امروز بخواهیم اجرایی کنیم و ۶ ماه بعد و یا یکسال بعد نتیجه می دهد.

خاکی صدیق افزود: دانشگاه آزاد در مسیرکیفی سازی دوره های دکتری است و حتی خود دانشگاه مقابل یک سری از گسترش ها را گرفته و یک سری برنامه جدید برای کیفی سازی دارد.

وی ادامه داد: در صحبتی که با دکتر رنجبر و طهرانچی داشته ام یک سری برنامه کیفی سازی دارند که امیدوارم موفق شوند ما نیز کمک شان می کنیم.

نظر شما