شناسهٔ خبر: 60090 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مطالعات باستان‌شناسی پارسه» تأییدیه اعتبار نشریه‌ علمی گرفت

نشریه «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» به‌عنوان نخستین مجله‌ باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تأییدیه اعتبار نشریه‌ علمی را دریافت کرد.

«مطالعات باستان‌شناسی پارسه» تأییدیه اعتبار نشریه‌ علمی گرفت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشریه «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» با مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تابستان سال‌ ۱۳۹۶، ثبت شد و نشر آن، با موضوع مقالات در زمینه‌های گوناگون باستان‌شناسی و تاریخ هنر ایران، مطالعات تطبیقی و میان‌رشته‌ای، با صاحب امتیازی «پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری» و همکاریِ «دانشگاه بوعلی‌سینا»، «دانشگاه علم و فرهنگ»، و «دانشگاه برلین»؛ در قالبِ «فصلنامه» آغاز و در اختیار پژوهشگران باستان‌شناس و علاقه‌مندان در رشته‌های مرتبط قرار گرفت.

۷ شماره از این نشریه تا بهار ۱۳۹۸ با همکاری دبیرخانه نشریات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، انتشار یافت که انتشار نوشتارهای پژوهشی در حوزه دانش باستان‌شناسی و تاریخ هنر ایران، مسئولیت دست‌اندرکاران نشریه را دو چندان کرد.

بنابراین، برای دریافت درجه اعتبار علمی نشریه اقدامات و مکاتبات لازم صورت گرفت و در این بین با توجه به تدوین و تغییر آیین‌نامه جدید نشریات، تغییراتی نیز در ساختار و اعضاء هیأت تحریریه انجام پذیرفت؛ تا اینکه از سوی کمیسیون امور نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، نشریه «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» به‌عنوان نخستین مجله‌ باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری حائز اخذ تأییدیه اعتبار نشریه‌ علمی شد.

بنابراین، از این به بعد فصلنامه «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» دارای اعتبارنامه علمی براساس ضوابط جدید آیین‌نامه نشریات وزارت علوم بوده و با رویکرد نشریه علمی معتبر انتشار خواهد یافت و همین امر مسئولیت دست اندرکاران نشریه را سنگینتر و انتظارات و خواست خوانندگان را به مراتب افزایش خواهد داد.

نظر شما