شناسهٔ خبر: 60256 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیوه‌های خوشنویسی ایرانی در کتابت قرآن احیا می‌شود

دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن گفت: با برگزاری مسابقات کتابت قرآن می‌توان بعد از دو دهه شیوه‌های خوشنویسی ایرانی را در کتابت قرآن احیا کرد و مرجعیت خوشنویسی قرآنی در جهان اسلام را بعد از دوره‌های طولانی از دیگر کشورها باز پس گرفت.

شیوه‌های خوشنویسی ایرانی در کتابت قرآن احیا می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  احسان پورنعمان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسابقات قرآن محدود به هنرهای آوایی نشود و هنرهای دیگر نیز برای ترویج فرهنگ قرآنی در مسابقات قرآن مورد توجه قرار گیرد، مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی‌های لازم را در خصوص مسابقه کتابت قرآن در دستور کار قرار داده و مدرسه کتابت قرآن نیز مجری این امر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز دارالکتابه دو دوره مسابقات کتابت قرآن را برگزار کرده است که هیچکدام در سطح ملی نبوده و از طرفی روند مدام و تکرار شونده‌ای نداشته است.

مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم با بیان اینکه در شورای سیاستگذاری سازمان مصوب شد که مسابقات کتابت قرآن به‌عنوان جزئی از مسابقات ملی قرآن از امسال به صورت مستمر برگزار شود، ادامه داد: هدف از اجرای این مسابقه اضافه شدن خوشنویسان جدید به افراد فعال در حوزه کتابت قرآن است و قرار است از این افراد حمایت شود تا بتوان در این زمینه نیز شاهد بروز خلاقیت‌ها باشیم.

پورنعمان با بیان اینکه مرحله اولیه داوری آثار از ۲۵ شهریور آغاز می‌شود، گفت: داوری آثار تا اول مهرماه به پایان می‌رسد و نتایج افراد راه یافته به بخش مسابقه اعلام خواهد شد.

مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم و دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن زمان برگزاری مسابقات را ۱۰ مهر ماه در شبستان اصلی مسجد جامع اصفهان اعلام کرد و گفت: باید توجه داشت که ثبت نام برای مشارکت در این مسابقات حذف شده و همه می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ شهریور ماه ارسال کنند.

وی درادامه افزود: استاد سیدرضا یبنی رضی، سیدعلیرضا هاشمی‌نژاد و محمدعلی قربانی اعضای هیئت داوران این مسابقات هستند و اساتیدی همچون عبدالصمد حاج‌صمدی، سیدمحمدحسین نواب، سیدمصطفی حسینی و حامد شفیق نیز اعضای شورای سیاستگذاری این مسابقات بوده و خط مشی را مشخص می‌کنند.

نظر شما